ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در پی ملاقات با مارک زاکربرگ، لایحه پیشنهادی سناتورهای آمریکا برای حفاظت از حریم کاربران ارائه شد

بعد از حضور مارک زاکربرگ در برابر سناتورهای آمریکایی و پاسخ به سوالات آنها درباره رویکرد فیسبوک در قبال اطلاعات شخصی کاربران، سناتور ایمی کلابیوکر و سناتور جان کندی در بیانیه ای مشترک از قوانین ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

بعد از حضور مارک زاکربرگ در برابر سناتورهای آمریکایی و پاسخ به سوالات آنها درباره رویکرد فیسبوک در قبال اطلاعات شخصی کاربران، سناتور ایمی کلابیوکر و سناتور جان کندی در بیانیه ای مشترک از قوانین پیشنهادی تازه برای محافظت از حریم شخصی کاربران پرده برداشتند. اگرچه این لایحه هنوز به تصویب نرسیده، اما در نهایت به کاربران اجازه می دهد تا به منابع لازم برای آگاهی از رخنه های امنیتی دسترسی داشته و از جمع آوری اطلاعات شخصی خود جلوگیری کنند.

لایجه پیشنهادی، هفت موضوع کلی را شامل می شود که به شرح زیر است:

  • امکان غیرفعال سازی پایش و جمع آوری اطلاعات از سوی کاربران و محرمانه باقی نگه داشتن آنها
  • دسترسی بهتر کاربران به اطلاعات شخص شان
  • توافق نامه استفاده از سرویس فیسبوک باید به «زبان ساده و شفاف» نوشته شود
  • حصول اطمینان از اینکه کاربران بتوانند نظاره گر اطلاعاتی باشند که جمع آوری یا به اشتراک گذاشته شده اند
  • الزام به اطلاع کاربران از رخنه های امنیتی، حداکثر 72 ساعت بعد از وقوع رخنه
  • ارائه راه حل به کاربران هنگام وقوع رخنه های امنیتی
  • اجبار پلتفرم های آنلاین به داشتن یک برنامه حریم شخصی

مارک زاکربرگ

کلابیوکر در بخشی از بیانیه خود می گوید: «مصرف کنندگان این حق را دارند که بدانند اطلاعات شخصی شان در حال فروش است یا خیر و این حق را دارند که به راحتی بدانند کدام اطلاعات از پیش فروخته یا منتشر شده است. فضای دیجیتال نمی تواند اینگونه و مثل غربِ وحشیِ وحشی و به بهای حریم شخصی ما به کار خود ادامه دهد.»

سناتور کندی هم یکی از جالب ترین دیالوگ ها را در ملاقات با زاکربرگ در کنگره آمریکا داشت و گفت: «آقای زاکربرگ، من برای صلح آمده ام. من نمی خواهم به قانون گذاری برای فیسبوک رای بدهم، اما به خدا قسم که چنین کاری خواهم کرد. در واقع، چیزهای زیادی به شما بستگی دارد. من اندکی از جلسه امروز ناامید شده ام، احساس نمی کنم که ما با یکدیگر ارتباط برقرار کرده باشیم».

کندی همچنین بی تعارف ادامه داد که: «توافق نامه کاربری شما مزخرف است. هدف این توافق نامه، پوشانیدن فعالیت های دور از چشم فیسبوک است. برای این نوشته نشده که کاربران شما را از حقوق شان باخبر کند. حالا شما از این موضوع اطلاع دارید و من هم اطلاع دارم. به شما پیشنهاد می کنم که به خانه بروید و این توافق نامه را از نو بنویسید».

در حال حاضر مشخص نیست که لایحه پیشنهادی این سناتورها توجه چند درصد از سیاست مداران کنگره آمریکا را جلب خواهد کرد. سایر لایحه های مشابه مانند لایحه «فعالیت صادقانه تبلیغات» که از سوی سناتور مارک وارنر و سناتور جان مک کین ارائه شد و از کمپانی هایی مثل فیسبوک و گوگل می خواهد تا یک کپی از تبلیغات سیاسی داشته و آنها را به صورت عمومی در دسترس قرار دهند تا به این لحظه در جلب توجه سایر سیاستمداران چندان موفق نبوده؛  هرچند که فیسبوک و توییتر اخیراً از آن حمایت کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷

    دقیقا مواردی که گفته شده بر عکس مواردیه که من توی قسمت قوانین مربوط به حریم شخصی اپلیکیشن سروش خوندم !

مطالب پیشنهادی