ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پژو سیتروئن با غول های بزرگ فناوری در زمینه هوش مصنوعی همکاری می کند

این روزها تب هوش مصنوعی در بین خودروسازان بالا گرفته و کمپانی های مختلف سعی می کنند با همکاری شرکت های حاضر در حوزه فناوری، گام های بلندی را در این زمینه بردارند. دایملر که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

این روزها تب هوش مصنوعی در بین خودروسازان بالا گرفته و کمپانی های مختلف سعی می کنند با همکاری شرکت های حاضر در حوزه فناوری، گام های بلندی را در این زمینه بردارند.

دایملر که یکی از پیشروترین خودروسازان جهان است، ماه گذشته اعلام کرد به همراه گوگل تحقیقاتی را درباره رایانش کوانتومی آغاز می کند. به واسطه این همکاری دایملر برخی از محصولات خود را به چیپ های 72 کیوبیتی بریستلکون (Bristlecone) مجهز خواهد نمود.

در ماه ژانویه نیز شرکتی به نام Hackrod اعلام کرد که برای ساخت خودروهایی کاملا مطابق با سلیقه مشتریان از طراحی اختصاصی، واقعیت مجازی، چاپ سه بعدی، هوش مصنوعی و زنجیره تولید ابری بهره خواهد گرفت.

the-hackrod-future-of-car-manufacturing_3

پژو سیتروئن یا همان PSA یکی از جدیدترین نام های بزرگی است که به نوعی وارد عرصه هوش مصنوعی شده؛ این گروه فرانسوی اخیرا به عضویت Paris PRAIRIE آمده، انجمنی که قصد دارد در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی به یکی از پیشتازان تبدیل شود.

PSA 2

در این انجمن ظاهرا غول های اینترنتی مطرحی چون فیسبوک، آمازون، گوگل، مایکروسافت و شرکت قطعه سازی والئو (Valeo) هم حضور دارند. هدف اصلی انجمن مذکور توسعه تکنولوژی های است که بتوانند از طریق اپلیکیشن های گوناگون مشکلات پیش رو را حل کنند.

Paris-PRAIRIE-Institute

کارلا گهین (Carla Gohin) معاون ارشدبخش تحقیق و نوآوری PSA در این باره گفته:

همکاری با این انجمن دانش بنیان تجمیع علایق آکادمیک و تجاری را به دنبال خواهد داشت، مساله ای که همواره بخشی از DNA پژو سیتروئن به عنوان یک شرکت نوآور بوده است.

ما مفتخریم که به عنوان نخستین خودروساز به انجمن PRAIRIE پیوسته ایم، انجمنی که در توسعه قابلیت های مرتبط با هوش مصنوعی ما را بسیار کمک نموده و سرعتمان را در دستیابی به مرزهای جدید در حوزه اپلیکیشن های خودرویی افزایش خواهد داد.

psa_groupe

با پیوستن پژو سیتروئن به غول های فناوری حال باید منتظر ماند و دید که آیا خودروهای فرانسوی خواهند توانست به لحاظ تکنولوژیک فاصله خود را با رقبای تراز اول کمتر نموده و احیانا از آنها پیشی بگیرند؟ زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی