ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام اسنپدراگون ۷۱۰ همان اسنپدراگون ۶۷۰ است

طی چند ماه اخیر در مورد اسنپدراگون ۶۷۰ و اسنپدراگون ۷۱۰ خبرهای بسیاری خوانده و شنیده‌ایم اما گویا چنین به نظر می‌رسد که هر دو این چیپ‌ها یکی هستند و فقط دو نام متفاوت دارند. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۵

طی چند ماه اخیر در مورد اسنپدراگون ۶۷۰ و اسنپدراگون ۷۱۰ خبرهای بسیاری خوانده و شنیده‌ایم اما گویا چنین به نظر می‌رسد که هر دو این چیپ‌ها یکی هستند و فقط دو نام متفاوت دارند.

به گزارش وبسایت XDA-Developers، آن‌ها به اسناد و مدارکی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد کوالکام پس از مدتی نام چیپ جدید خود را تغییر داده و برای ارجاع به آن از اسنپدراگون ۷۱۰ استفاده می‌کند، نه اسنپدراگون ۶۷۰.

به منظور روشن‌تر شدن ماجرا، باید بدانید که این دو (یا این) چیپ هنوز به طور رسمی معرفی نشده‌اند و کوالکام رونمایی رسمی از چیپ جدیدی نداشته اما در کنگره جهانی موبایل امسال گفت که می‌خواهد سری ۷۰۰ را به منظور خاصی تولید کند.

از آن زمان به بعد، اسنپدراگون ۷۱۰ یکی از نام‌هایی بود که بیشتر در گزارش‌ها شنیده می‌شد اما اگر در مورد اسنپدراگون ۶۷۰ هم گزارش‌های بسیاری خوانده‌اید باید بدانید که این دو در واقع یک محصول هستند و کوالکام فقط نام چیپ را عوض کرده است.

در حال حاضر می‌دانیم که چیپ نام‌برده هشت هسته‌ای بوده و هسته‌های آن به دو بخش چهارتایی تقسیم نمی‌شوند بلکه یک بخش آن دو هسته‌ای است و بخش دیگر شش هسته‌ای.

همچنین در این گزارش آمده که دو موبایل جدید از شیائومی هم طبق مدارک موجود قرار است به اسنپدراگون ۷۱۰ مجهز شوند. البته با توجه به معرفی نشدن این چیپ در حال حاضر، می‌توان انتظار داشت که موبایل‌های بیشتری از این چیپ در آینده نزدیک بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی