ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اولین مسابقات انتخابی لیگ NBA 2K: قدم جدیدی برای ورزش های الکترونیکی

برگزاری اولین دوره از مسابقات انتخابی بازی NBA 2K در سالن هولو در نیویورک ورزش های الکترونیکی را یک پله بالاتر برد. طی هفته گذشته سالن هولو در نیویورک جایی بود که گیمرهای جوان برای ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

برگزاری اولین دوره از مسابقات انتخابی بازی NBA 2K در سالن هولو در نیویورک ورزش های الکترونیکی را یک پله بالاتر برد. طی هفته گذشته سالن هولو در نیویورک جایی بود که گیمرهای جوان برای رسیدن به آرزوی خود، یعنی انتخاب شدن توسط 17 تیم لیگ NBA برای شرکت در مسابقات لیگ NBA 2K، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دنیای حرفه ای ورزش های الکترونیکی مسابقات انتخابی معمول و رایج نیست. اکثر تیم های ورزش های الکترونیکی در رشته های مختلف نظیر کانتر استرایک و لیگ آو لجندز یا دوتا 2 بازیکنان را بر اساس عملکرد در مسابقات مختلف انتخاب می کنند. مذاکرات اولیه قرارداد از راه دور انجام می شود و اگر دو طرف به نتیجه برسند، جهت انتقال بازیکن و ثبت قرارداد اقدام می شود.

اما 2K و NBA تصمیم گرفتند برای لیگ الکترونیکی خود از رویکرد سنتی NBA استفاده کنند و یک دوره مسابقات انتخابی برگزار کنند تا تیم ها بتوانند تمامی بازیکنان را در عمل مشاهده کرده و همانجا ترکیب تیم خود را انتخاب کنند.

درهای سالن هولو در زمان برگزاری مسابقات انتخاب به روی تماشاچیان بسته بود ولی هواداران و علاقه مندان می توانستد بازی ها را از طریق توییچ تماشا کنند. غیر از این، همه چیز مشابه مسابقات انتخابی بسکتبال واقعی بود.

آدام سیلور، نماینده NBA در آغاز مسابقات اولین بازیکن انتخاب شده به نام آرترو "Dimez" بوید را معرفی کرد که به تیم موریکس پیوست. بازیکنی که به گفته بسیاری معادل لبران جیمز در بازی بسکتبال است. بعد

مسابقات در  شش راند مختلف برگزار شد. نماینده هایی از 17 تیم NBA در سالن حضور داشتند تا عملکرد بازیکنان را مشاهده کنند و 5 بازیکن و 1 ذخیره را برای تیم خود انتخاب کنند. بسیاری از بازیکنان شرکت کننده از کودکی عاشق بسکتبال بودند و حالا فرصت این را پیدا کرده بودند که از طریق بازی NBA 2K به رویای خود که حضور در یک تیم بسکتبال حرفه ای بود، برسند.

مسابقات انتخابی قدمی مثبت برای وارد کردن ورزش های الکترونیکی به مین استریم است. تنها چالش پیش روی 2K جذب بیننده است. با توجه به جامعه بسیار بزرگ طرفداران بسکتبال در آمریکا، حمایت سازمان NBA و تجربه های قبلی مسابقات بزرگ ورزش الکترونیکی نظیر اورواچ لیگ به نظر می رسد اگر 2K تصمیمات درستی بگیرد، می تو ان انتظار داشت که لیگ NBA 2K به موفقیت چشمگیری برسد.

لیست بازیکنان شرکت کننده و ترکیب تیم های شرکت کننده در لیگ را می توانید در سایت رسمی NBA 2K مشاهده کنید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی