ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سال گذشته ۱۲ نفر از کارمندان افشاگر اپل دستگیر و تحویل دادگاه شده اند
تکنولوژی

سال گذشته ۱۲ نفر از کارمندان افشاگر اپل دستگیر و تحویل دادگاه شده اند

محتوای یک اطلاعیه داخلی در کمپانی اپل که دیروز به بیرون از این کمپانی درز کرده نشان می دهد که در سال گذشته میلادی این شرکت موفق شده ۲۹ نفر از کارمندان خاطی خود را ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

محتوای یک اطلاعیه داخلی در کمپانی اپل که دیروز به بیرون از این کمپانی درز کرده نشان می دهد که در سال گذشته میلادی این شرکت موفق شده ۲۹ نفر از کارمندان خاطی خود را که به افشای اطلاعات محرمانه شرکت اقدام کرده بودند شناسایی نماید. از این تعداد نیز ۱۲ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

در یادداشت مذکور هشدارهایی جدی به کارمندان ثروتمندترین کمپانی دنیا برای حفظ اسرار شرکت داده شده و از آنها خواسته شده به تعهدات خود به صورت جدی عمل کنند. در متن مذکور همچنین آمده افرادی که تخلف آنها در سال گذشته کشف شده است از کار خود برکنار شده اند و این شرکت اطمینان حاصل خواهد کرد که آنها نتوانند به راحتی شغل دیگر را برای خود دست و پا کنند.

سال گذشته ۱۲ نفر از کارمندان افشاگر اپل دستگیر و تحویل دادگاه شده اند

این شرکت در طی یکی دو سال اخیر تلاش های بسیاری را به خرج داده تا از خروج اطلاعات داخلی تیم های طراحی و توسعه خود به بیرون جلوگیری کند، اما به نظر می رسد هنوز نتیجه مطلوب حاصل نشده. نکته طنز آمیز ماجرا اینجاست که حتی همین اطلاعیه در خصوص هشدار به افشا کنندگان نیز خود از داخل شرکت به بیرون درز کرده است.

اقدامات مورد اشاره تنها محدود به کارمندان خود کمپانی نمی شود و اپل تلاش های زیادی را به خرج داده تا بتواند شرکای سخت افزاری در شرق آسیا را نیز با استانداردهای رازداری خود هماهنگ کند، تلاشی که به خوبی می دانیم چندان هم نتیجه بخش نبوده و به نظر می رسد انگیزه های فراوانی که برای این کار وجود دارد (چه مالی، چه شهرت طلبی یا حتی انتقام گیری) اجازه نخواهد داد که این نشت اطلاعات به طور کامل از بین برود.

سال گذشته ۱۲ نفر از کارمندان افشاگر اپل دستگیر و تحویل دادگاه شده اند

در یادداشت اپل برای کارمندان خود تاکید شده است که در بسیاری از موارد این فراد قربانی دسیسه های خبرنگاران و تحلیلگران بیرون از کمپانی می شوند و ناخواسته یا از سر دوستی اطلاعاتی را در اختیار افراد غیر مجاز قرار می دهند که می تواند به قیمت از دست رفتن شغل و آینده آنها تمام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی