ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوم پاد اپل
کسب و کار

گزارش: فروش اسپیکر هوم پاد در سال 2018 فراتر از 2 الی 2.5 میلیون واحد نمی رود

بنابر گزارشی تازه از سوی موسسه آماری KGI، ممکن است اپل در سال 2018 تنها 2 میلیون واحد از اسپیکر هوم پاد را روانه بازار کند. مدتی پیش هم در اخبار خواندیم که این کمپانی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

بنابر گزارشی تازه از سوی موسسه آماری KGI، ممکن است اپل در سال 2018 تنها 2 میلیون واحد از اسپیکر هوم پاد را روانه بازار کند. مدتی پیش هم در اخبار خواندیم که این کمپانی به خاطر تقاضای کم برای اسپیکر هوشمند خود، سفارشات تولید آن را کاهش داده است. حالا مینگ-چی کو، تحلیلگر نام آشنای KGI می گوید که اپل در سال 2018 تنها به فروش 2 الی 2.5 میلیون واحدی هوم پاد دست خواهد یافت.

تا پیش از انتشار این اخبار، تحلیلگران تخمین می زدند که فروش هوم پاد طی سال جاری میلادی به بیش از 7 میلیون واحد می رسد و عده ای حتی فروش 10 میلیونی را پیش بینی کرده بودند. در واقع بخش اعظمی از این تحلیلگران معتقد بودند که هوم پاد، اسپیکرهای آمازون اکو و گوگل هوم را به سختی به چالش خواهد کشید.

اما در اتفاقی دور از انتظار، تقاضا برای هوم پاد به هیچ وجه با پیش بینی ها برابری نمی کند و دلیل اصلی این موضوع به قیمت گذاری 349 دلاری اسپیکر اپل باز می گردد. به همین خاطر، گفته می شود اپل به دنبال عرضه یک مدل اقتصادی تر از هوم پاد است که رقابت سازنده تری با محصولات آمازون و گوگل خواهد داشت و توجه مشتریان را به «اپل موزیک» نیز جلب خواهد کرد؛ تنها سرویس استریم موزیکی که روی هوم پاد در دسترس است.

با این حال، در گزارش KGI با قطعیت به عرضه چنین مدل ارزان قیمتی اشاره نشده و گفته می شود که اپل هنوز تصمیم نهایی خود را در این باره اتخاذ نکرده. لازم به اشاره است که اپل قرار نیست به این زودی ها آمار رسمی فروش اسپیکر خود را منتشر کند. تا زمانی که این محصول جای پای محکمی در بازار نیابد و به فروش تحسین برانگیزی نرسد، اپل آن را جزو «سایر محصولات» دسته بندی می کند که در حال حاضر فروش ساعت هوشمند اپل واچ و آیپاد را نیز شامل می شود.

در این صورت، تا زمانی که اپل هوم پاد را از دسته بندی سایر محصولات جدا نکند، هیچ راهی برای تایید میزان فروش آن وجود ندارد. اما اگر یک مدل اقتصادی حقیقتاً در دستور کار بوده و روانه بازار شود، می توانیم با قطعیت بگوییم که مدل استاندارد هوم پاد در تحقق اهداف ابتدایی اش شکست خورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی