ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه هوش مصنوعی گوگل را به چالش بکشیم

یکی از چالش بر انگیز ترین حوزه های هوش مصنوعی، ایجاد توانایی درک زبان طبیعی توسط کامپیوترها است. گوگل پیش از این درک زبان را از طریق قابلیت پاسخ هوشمند (Smart Reply) برای جیمیل فراهم کرده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

یکی از چالش بر انگیز ترین حوزه های هوش مصنوعی، ایجاد توانایی درک زبان طبیعی توسط کامپیوترها است. گوگل پیش از این درک زبان را از طریق قابلیت پاسخ هوشمند (Smart Reply) برای جیمیل فراهم کرده بود. به لطف این امکان با استفاده از یادگیری ماشینی (شاخه ای از هوش مصنوعی) پاسخ های احتمالی با توجه به محتوای ایمیل دریافتی به کاربر پیشنهاد داده می شد.

اکنون گوگل پا را یک قدم فراتر گذاشته و با ارائه دو برنامه «تجارب معنا شناسی» (Semantic Experiences) قصد دارد قدرت هوش مصنوعی برای یافتن ارتباط بین کلمات را به نمایش بگذارد.

برنامه اول که در واقع یک بازی سرگرم کننده است، از طریق وبسایت Semantris در دسترس است. در این بازی کاربر باید از بین کلمات نمایش داده شده، یک کلمه مرتبط با آنها را وارد کند، به نحوی که بیشترین ارتباط معنایی با آن را داشته باشد. بسته به اینکه این ارتباط تا چه حد باشد، امتیازی به کاربر داده می شود و کلمه مرتبط حذف شده و نمونه های جدیدی جایگزین آن می شود.

Semantris دو روش بازی را در اختیار کاربر قرار می دهد: «Arcade» و «Blocks». عمده ترین تفاوت این روش ها به زمان بندی مربوط است. در حالی که Arcade محدودیت زمانی برای بازی تعیین می کند، ولی Blocks چنین محدودیتی ندارد.

برنامه دوم که «Talk to Books» نام گرفته به کاربر در یافتن کتاب های مرتبط با موضوع مورد جستجو کمک می کند. به عبارت دیگر هنگامی که کاربر جمله یا عبارتی را در بخش مرتبط وارد می کند، کتاب هایی که شامل این موارد یا موضوعات مرتبط هستند، نمایش داده می شوند. به گفته گوگل این برنامه بر اساس مدل هایی ایجاد شده که به واسطه میلیاردها جمله مشابه با آنچه در محاوره ها به کار می روند، آموزش دیده اند.

گوگل در واقع در برنامه تجارب معنا شناسی خود قصد دارد نشان دهد که چگونه می توان از قابلیت های یادگیری ماشین برای توسعه اپلیکیشن ها بهره گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی