ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل بوئینگ ایلان ماسک را به چالش کشید؛ خودروی تسلا را برمی‌گردانم

اخیراً مدیر عامل بوئینگ ادعا کرده که قصد دارد ایلان ماسک را در رسیدن به مریخ شکست داده و طی ده سال آینده دستیابی بشر به  سیاره سرخ را محقق سازد. وی همچنین به شوخی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

اخیراً مدیر عامل بوئینگ ادعا کرده که قصد دارد ایلان ماسک را در رسیدن به مریخ شکست داده و طی ده سال آینده دستیابی بشر به  سیاره سرخ را محقق سازد. وی همچنین به شوخی گفته  که احتمالاً خودردوی تسلای رودستر ایلان ماسک را به زمین باز خواهد گرداند. گفته ‌های اخیر او موجب شده که آتش رقابت این دو کمپانی بار دیگر زبانه بکشد.

کمپانی بوئینگ چند وقتی است در حال همکاری با ناسا بوده و قصد دارد فضانوردان این ارگان را در آینده‌ای نزدیک به فضا بفرستد. طبق برنامه‌‌های قبلی، قرار است سال آینده فضاپیمای Starliner بوئینگ سه فضانورد ناسا را طی سفری دو هفته‌ای به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کند.

این مسئله موجب شده که رقابت دو شرکت خصوصی در زمینه فعالیت‌های فضایی روز به روز بیشتر شود و هر دو‌ی آنها سعی کنند به نوعی در این مسابقه پیروز باشند. چرا که چندی پیش اسپیس اکس اعلام نمود برای انتقال انسان به ماه آماده می‌شود.

به همین دلیل مدیر عامل بوئینگ در صحبت‌های اخیرش اعلام کرده که فضا همیشه قسمتی از هویت این کمپانی بوده و به شوخی اعلام نمود که ممکن است تسلای رودستر ایلان ماسک را به زمین برگرداند. او همچنین اسپیس اکس را به چالش کشید و ادعا نمود که قادرند آنها را در رسیدن به کره‌ی مریخ شکست دهند. او در این باره گفت:

«من به طور قطع باور دارم که ما اولین انسان را در طول حیاتم به کره ماه خواهیم رساند و امیدوارم که این مسئله تنها ده سال طول بکشد.»

باید گفت که اسپیس اکس تقریباً هم چنین برنامه‌ زمانی اعلام نموده و آنها هم قصد دارند طی همین مدت فردی را به کره مریخ بفرستند. البته این گفته‌ها خیلی دور از انتظار نبود چرا که پیش از این مصاحبه نیز مدیر عامل بوئینگ با انتشار توییتی رییس اسپیس اکس را به مبارزه طلبیده و گفته بود که این شرکت خواهد توانست ایلان ماسک را در رسیدن به کره‌ی مریخ شکست بدهد که واکنش دو کلمه‌ای ماسک را برانگیخته بود. حال با گذشت زمان باید دید کدامیک از این دو مدیرعامل در عمل کردن به وعده هایشان موفق خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

    بسیار عالی با این کار که همو به چالش بکشن باعث پیشرفت بیشترو زود تر به نتیجه رسیدن میشین,
    بنظر من ک داره یک تحول ایجاد میشه در صنایع فضایی.

مطالب پیشنهادی