ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس اپ

تصویر انگشت فروشنده مواد در واتس اپ به دستگیری باند تبهکار منجر شد

پلیس بریتانیا با بهره گیری از تکنیک های پیشرفته موفق شده اثر انگشت موجود در تصویر دست یک دلال مواد مخدر را شناسایی کرده و یک باند توزیع مواد را متلاشی کند. این تصویر که ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

پلیس بریتانیا با بهره گیری از تکنیک های پیشرفته موفق شده اثر انگشت موجود در تصویر دست یک دلال مواد مخدر را شناسایی کرده و یک باند توزیع مواد را متلاشی کند.

این تصویر که در آن چندین قرص اکستازی در دستان یک فرد به چشم می خورد، در موبایل یک خلافکار پیدا شده و برای تجزیه و تحلیل بیشتر به «واحد پشتیبانی علمی اداره پلیس ساوت ولز» ارسال شده بود.

در این تصویر که از طریق واتس اپ ارسال شده تنها بخشی از انگشت فرد مشخص است اما این مرکز تخصصی با استفاده از روش های پیشرفته موفق شده مجرم را شناسایی کند. واتس اپدر بازرسی های به عمل آمده از مقر این باند خلافکار بیت کوین هایی به ارزش 20 هزار پوند کشف شده که بخش عمده ای از آن از طریق فعالیت های غیرقانونی به دست آمده است.

«دیو توماس»، سخنگوی اداره پلیس ولز تاکید کرده این سازمان برای اولین بار از تصویر انگشتان برای شناسایی یک فرد استفاده کرده و این مساله به شناسایی متهمان و فعالیت های مجرمانه از طریق تصاویر موجود در رسانه های اجتماعی کمک خواهد کرد.

واتس اپ
خلافکاران دستگیر شده

مسئولان این سازمان با بررسی بیشتر حساب کاربری واتس اپ این مجرمین، به ارتباط آنها با تامین کننده های عمده و هویت این افراد پی برده اند که در نهایت به دستگیری 11 نفر منجر شده است.

از انجاکه واتس اپ از فناوری رمزنگاری انتها به انتها استفاده می کند، در برابر افشای پیام های ارسال شده از امنیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل بسیاری از گروه هایی که فعالیت غیرقانونی دارند، برای در امان ماندن از شنود پلیس از این پیام رسان استفاده می کنند.

با این حال اینستاگرام که همچون واتس اپ از زیر مجموعه های فیسبوک به شمار می رود، اخیرا هشتگ های مورد استفاده در داد و ستد مواد مخدر را فیلتر کرده و ممکن است اپلیکیشن های دیگر نیز رویکرد مشابهی را در پیش بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فواد قبله
    فواد قبله | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷

    آورین آورین

مطالب پیشنهادی