ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاریخ برگزاری الکامپ ۲۴ مشخص شد؛ ادغام با تلکام در دستور کار نیست

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور امروز با برگزاری یک نشست خبری، گزارش داد که بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در تاریخ ۶ الی ۹ مرداد ماه برگزار خواهد شد. «ناصرعلی سعادت»، رییس سازمان نظام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۶

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور امروز با برگزاری یک نشست خبری، گزارش داد که بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در تاریخ ۶ الی ۹ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

«ناصرعلی سعادت»، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این نشست خبری عنوان کرد که مانند سه سال گذشته، این سازمان موفق شده است تا مجوز برگزاری الکامپ ۲۴ را دریافت کند و ثبت‌نام شرکت‌ها و استارتاپ‌ها برای حضور در این نمایشگاه از اواخر اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

«محمدباقر اثنی‌عشری»، رییس شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز خبر داد که یکی از محورهای اصلی الکامپ، الکام استارز خواهد بود: «الکام استارز هر سال رشد چشمگیری را تجربه کرده است. در اولین دوره، ۸۰ الی ۱۰۰ استارتاپ در الکام استارز شرکت کردند که در دوره گذشته به ۴۵۰ استارتاپ رسید. امسال نیز انتظار داریم که استقبال بیشتری داشته باشیم.»

در دوره‌های اخیر، «الکام استارز» یا بخش استارتاپ‌ها، بیش از سایر قسمت‌های الکامپ مورد استقبال قرار گرفت به طوری که در سال گذشته ۷ هزار متر مربع فضا در اختیار استارتاپ‌ها گذاشته شد تا در الکام استارز حضور پیدا کنند و سعادت اکنون خبر می‌دهد که این فضا احتمالاً امسال افزایش هم خواهد یافت.

اثنی‌عشری همچنین عنوان کرد که این سازمان مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ را در آخرین روزهای کاری سال ۹۶ دریافت کرده است و همین موضوع سبب شده تا سازمان نظام صنفی ملزم شود تا برنامه‌های خود برای برگزاری این نمایشگاه را به شکل فشرده انجام دهد و این روند، مانع برنامه‌ریزی‌های درازمدت خواهد شد: «تلاش خواهیم کرد برای دوره‌های بعدی، مجوز دراز مدت دریافت کنیم. فکر می‌کنیم بتوانیم مجوز برگزاری این نمایشگاه برای سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ را دریافت کنیم تا بر مبنای این مجوز سه ساله، قادر باشیم به شکل بلند مدت برای برگزاری الکامپ و پیاده‌سازی ایده‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.»

الکامپ و تلکام امسال ادغام نمی‌شوند

سعادت که سال گذشته از احتمال قوی برگزاری تلکام و الکامپ در قالب یک نمایشگاه خبر داده بود، اکنون اشاره می‌کند که این دو نمایشگاه در سال جاری ترکیب نمی‌شوند و جدول زمانی برای برگزاری آنها نیز کاملاً متفاوت است. در سال ۹۶ برای اولین بار الکامپ به تابستان منتقل شد در حالی که تلکام همچنان در پاییز برگزار می‌شود.

سعادت در رابطه با چرایی عدم ادغام این دو نمایشگاه توضیح گفت: «سندی چندجانبه بین وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و معدن و سازمان نظام صنفی امضا شد. ما تلاش نداشته‌ایم تا به هر قیمتی این دو نمایشگاه را با هم ادغام کنیم ولی صورتجلسه‌ای را امضا کردیم تا در صورت مهیا شدن شرایط، این‌کار با نظارت و مدیریت سازمان نظام صنفی انجام شود و در واقع ما اعلام آمادگی کردیم. این دو نمایشگاه با قدمت بالا و اگرچه به شکل موازی فعالیت می‌کنند ولی جنس آنها از هم متفاوت است. تلکام، به یک نمایشگاه تخصصی B2B تبدیل شده است اما الکامپ دامنه وسیع‌تری دارد و تمام شرکت‌کنندگان الکامپ در تلکام هم حاضر می‌شوند. شاید به نظر برسد که این دوباره‌کاری است اما چنین اتفاقی به این مفهوم نیست که دو نمایشگاه نمی‌توانند به موازات هم فعالیت کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی