ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا سامسونگ موبایل های آتی خود را به شیشه مقاوم و آبگریز مجهز می کند؟

به تازگی اطلاعات پتنتی از سامسونگ منتشر شده که نحوه طراحی شیشه نمایشگر مقاوم تر برای دستگاه های الکترونیکی را تشریح می کند. [digipullqoute place="left"]پتنت سامسونگ اشاره به یک شیشه با الگوی بلوکی دارد[/digipullqoute] این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

به تازگی اطلاعات پتنتی از سامسونگ منتشر شده که نحوه طراحی شیشه نمایشگر مقاوم تر برای دستگاه های الکترونیکی را تشریح می کند.

پتنت سامسونگ اشاره به یک شیشه با الگوی بلوکی دارد

این پتنت سامسونگ که اسناد آن در 23 فروردین ماه توسط سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) منتشر شده، نحوه طراحی شیشه نمایشگرهای مقاوم را تشریح می کند. سامسونگ در بخشی از اسناد پتنت مذکور به «الگوی بلوکی» اشاره کرده که شامل ورقه هایی از شیشه است که به واسطه فرایند یونیزه شدن به شکل الگوی یاد شده در می آید.

پتنت نمایشگر سامسونگ

به نظر می رسد پس از این فرایند، فاصله های خالی با ذرات فلزی پر می شوند و در نهایت شیشه در معرض حرارت قرار می گیرد تا فاصله ها با ذرات فلزی پر شوند.

پس از آن سطح شسته می شود. این مرحله قبل از آن است که ترکیبات شیمیایی دیگر روی شیشه اعمال شود. در مرحله ترکیب با مواد شیمیایی، یون پتاسیوم بر شیشه اعمال می شود.

پتنت نمایشگر سامسونگ

در بخشی از اسناد پتنت به آب گریز بودن شیشه اشاره شده

باید اشاره کرد که تمام فرایندی که توسط سامسونگ تشریح شده به منظور مقاوم تر کردن شیشه در برابر شکستگی و خش افتادن روی آن است. با این حال در توضیحات اسناد این گونه بیان شده که الگوی بلوکی ممکن است بسته به سطح شیشه، آب گریز هم باشد.

علی رغم اینکه در سال های اخیر کمپانی های مطرح تولید کننده شیشه های مقاوم موبایل ها، از جمله شرکت کورنینگ به پیشرفت های بسیاری در زمینه نمونه های مقاوم تر دست یافته اند، ولی این بخش از موبایل ها همچنان یکی از حساس ترین قسمت ها در برابر ضربه و سقوط به حساب می آیند.

پتنت نمایشگر سامسونگ

در صورتی که پتنت سامسونگ در تلفن های هوشنمد آتی به کار رود، انتظار می رود شاهد عرضه موبایل هایی با مقاومت نمایشگر بالاتر نسبت به قبل باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • agha
    agha | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

    همچین چیزی تو کارای دیگه هم کار برد داره.

مطالب پیشنهادی