ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای وابسته به روسیه
تکنولوژی

آمریکا و انگلیس نسبت به هک گسترده میلیون ها روتر توسط روسیه هشدار دادند

روز گذشته دولت بریتانیا از تلاش هکرهای وابسته به روسیه برای سرقت اطلاعات محرمانه درباره قانونگذاران این کشور خبر داد، حالا اما به نظر می رسد دامنه این حملات بسیاری از کشورهای دیگر را نیز ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۰

روز گذشته دولت بریتانیا از تلاش هکرهای وابسته به روسیه برای سرقت اطلاعات محرمانه درباره قانونگذاران این کشور خبر داد، حالا اما به نظر می رسد دامنه این حملات بسیاری از کشورهای دیگر را نیز در بر می گیرد.

بر اساس بیانیه مشترک «مرکز امنیت سایبر بریتانیا»، «پلیس فدرال» و «وزارت امنیت داخلی آمریکا» جاسوس های روسی به دنبال نفوذ به زیرساخت های اینترنت در تمام دنیا بوده اند که شامل روترهای خانگی و اداری، فایروال ها و سوئیچ های ارائه دهندگان اینترنت و تجهیزات زیربنایی حیاتی بوده است. هکرهای وابسته به روسیهاین هکرها در حملات خود از ضعف های امنیتی روترها از قبیل نرم افزار های قدیمی و پسوردهای پیش فرض سوءاستفاده کرده و هدف اصلی آنها نیز رصد ترافیکی ارسالی و سرقت اعتبارنامه هایی است که می توان در حملات بعدی از آنها بهره برد.

این دو کشور از کاربران خواسته اند برای در امان ماندن از چنین حملاتی دستگاه های متصل به اینترنت را به روزرسانی کرده و از شرکت های تولید کننده تجهیزات اینترنتی خواسته اند پشتیبانی از دستگاه های قدیمی و رمزنگاری نشده را پایان دهند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا مدعی شده که این فعالیت های خرابکارانه در دو سال گذشته جریان داشته اما نمی توان تعداد قربانیان را به دقت برآورد کرد. رئیس مرکز امنیت سایبری این بیانیه مشترک را نقطه عطفی در مقابله با حملات خرابکارانه مجازی می داند و یکی از سخنگویان دولت بریتانیا نیز معتقد است:

انتشار این بیانیه در مورد فعالیت های خرابکارانه پیام روشنی را به دولت روسیه می فرستد که ما از اقدامات آنها اطلاع داریم و هرگز به هدف خود نخواهید رسید.

حملاتی سایبری گروه های وابسته دولت ها به یک نگرانی جدی تبدیل شده چرا که هکرها از آسیب پذیری های موجود برای اثر گذاری بر مسائل مهمی از قبیل انتخابات، کنترل نیروگاه ها و ایجاد اختلال در کسب کارها استفاده می کنند که زندگی افراد بسیار زیادی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

    خخخخخخ

مطالب پیشنهادی