گوگل در راستای تلاش هایش برای حمایت از آموزش مهارت های دیجیتالی و همچنین گسترش رشته های مرتبط با علوم و ریاضیات پروژه ای تحت عنوان «Maharat min google» یا مهارت از گوگل را کلید زده است. این برنامه که برای کمک به زنان و جوانان در کشورهای عرب زبان آغاز شده تلاش دارد این دو گروه را برای حضور در فرصت های شغلی آینده، پیشرفت در جایگاه های شغلی فعلی و یا رشد کسب و کارهایشان آماده سازد.

گوگل در همین راستا به شبکه های اجتماعی، ویدیو، بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک اشاره کرده است که به لطف این برنامه، زنان و جوانان عرب در آنها تبحر می یابند.

براساس اعلام مجمع جهانی اقتصاد مهارت های دیجیتالی هم اکنون در کشورهای عرب زبان چندان هم تقویت شده نیستند با این حال تا سال ۲۰۲۰ میلادی از هر پنج شغل یکی، به این حوزه ها مربوط می شود.

طبق اعلام مجمع جهانی اقتصاد تا سال ۲۰۲۰ از هر ۵ شغل یک مورد به مهارت های دیجیتالی نیاز خواهند داشت

غول جستجو امید دارد که با این طرح فاصله میان کشورهای عرب زبان با دنیای غرب را کم کند خصوصا به این خاطر که طبق گزارش بانک جهانی بسیاری از زنان عرب در منطقه خود عملکردی به مراتب بهتر از مردان را در رشته های علوم و ریاضیات به نمایش گذاشته اند. بااین وجود اما نرخ استخدامی برای زنان در این کشورها پایین تر است و علت به انتظارات اجتماع از زنان و قوانینی باز می گردد که هم اکنون در این کشورها حاکم است.

گوگل ابراز امیدواری کرده است که این اختلاف را با کمک برنامه مهارت از گوگل کم کند. در همین راستا نیز قرار است برخی دوره های رایگان برای این گروه ها برگزار شده و همچنین ابزارها و آموزش های شخصی مورد نیاز برای کارجویان، مربیان، دانش آموزان و کسب و کارها از جانب گوگل ارائه گردد.

این سازمان همچنین مشغول همکاری با موسسه ای به نام INJAZ Al-Arab است و با اعطای کمک یک میلیون دلاری به آن سعی دارد ارائه آموزش دیجیتالی به زنان را سرعت ببخشد.

در ادامه بد نیست اشاره کنیم که گوگل هم اکنون مشغول همکاری با بنیادی به نام MiSK است و قصد دارد از این طریق شرایط لازم برای آموزش به صد هزار نفر در عربستان سعودی را فراهم کند که از این تعداد نیمی از آنها زنان هستند.