ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Sketch AR؛ با واقعیت افزوده طراحی یاد بگیرید

استعداد نقاشی در ذات بعضی انسان‌هاست، ولی متأسفانه همه از این موهبت برخوردار نیستند. شخصا به عنوان یکی از افرادی که مهارت طراحی‌‌شان در حد «چشم چشم دو ابروی» دوران کودکی باقی مانده، هرگز تصورش ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

استعداد نقاشی در ذات بعضی انسان‌هاست، ولی متأسفانه همه از این موهبت برخوردار نیستند. شخصا به عنوان یکی از افرادی که مهارت طراحی‌‌شان در حد «چشم چشم دو ابروی» دوران کودکی باقی مانده، هرگز تصورش را نمی‌کردم که در نقاشی به اندازه سر سوزنی استعداد داشته باشم. اما اپلیکیشن Sketch AR ثابت کرد اوضاع آنقدرها که تصورش را می‌کردم وخیم نیست.

قدرت هوش مصنوعی و استفاده درست و به جا از تکنولوژی واقعیت افزوده، Sketch AR را به وسیله ایده‌آلی برای آموزش طراحی تبدیل کرده که با آن هر شخص با هر سطحی از مهارت می‌تواند به یک طراح خوب تبدیل شود.

روند کار اپلیکیشن بسیار ساده و در عین حال آشناست. خاطرتان هست که در کودکی برای ترسیم یک طرح مشکل، کاغذ را روی آن می‌انداختیم؟ Sketch AR هم برای آموزش نقاشی همان مکانیزم را در پیش گرفته، با این تفاوت که دیگر برای تقلید طرح‌ها نیازی به نقاشی‌های واقعی ندارید. دقیقا همان کار را می‌توانید با نقاشی‌های واقعیت افزوده انجام بدهید.

بگذارید واضح‌تر بگوییم. یک سطح سفید را در نظر بگیرید؛ می‌تواند یک کاغذ A4 باشد و حتی دیوار اتاق خواب یک خانه. در Sketch AR این سطح دفتر نقاشی شماست. کافیست دوربین موبایل را به سمت این سطح گرفته و ابعادش را با گذاشتن چند علامت کوچک با مداد روی آن، در اپلیکیشن کالیبره کنید.

وقتی که سایز سطح برای اپلیکیشن مشخص شد، Sketch AR یک طرح واقعیت افزوده را روی آن پدیدار می‌کند. از اینجا به بعد می‌توانید با راهنمایی‌های قدم به قدم اپلیکیشن عین طرح واقعیت افزوده ای که روی صفحه موبایل می‌بینید را روی کاغذ پیاده کنید؛ روشی ساده و مؤثر که با کمی پشتکار، تأثیر شگفت‌آوری روی مهارت نقاشی‌تان می گذارد.

توسعه‌دهندگان لیتوانیایی Sketch AR برای پیاده‌سازی این مکانیزم و کارکرد صحیحش با مشکلات متعددی مواجه بوده‌اند. به طور مثال، حین طراحی ممکن است دست افراد جلوی دوربین را گرفته و در کار اپ اختلال ایجاد کند یا این که هر سطحی برای آن قابل شناسایی نباشد.

برای فائق آمدن به این دو مشکل، تیم خلاق Sketch AR الگوریتم یادگیری ماشینی پیشرفته‌ای طراحی کرده‌اند که به دوربین برای تمیز دادن دست از کاغذ، و حتی سایه دست از خود آن قدرت می‌دهد و به مرور زمان هم در این کار بهتر و بهتر می‌شود.

در واقع هر چه برای تربیت این هوش مصنوعی وقت بیشتری بگذارید، خطاهایش کاهش یافته و تجربه بهتری از کار با اپلیکیشن خواهید داشت و این مزیتی است که در هیچ اپلیکیشن آموزش نقاشی دیگری نخواهید دید.

البته اوایل استفاده، عادت کردن به Sketch AR ممکن است کمی زمان‌بر باشد و به دفعات به خاطر نگه داشتن موبایل در دست احساس خستگی و ناتوانی کنید. خوشبختانه این معضل راهکار ساده ای دارد، آن هم اینکه در چنین شرایطی موبایل را با استفاده از پایه ثابت نگه‌ دارید تا هم تمرکز بهتری روی کار داشته باشید و هم هر دو دست‌تان برای طراحی آزاد باشد.

آموزش‌های طراحی در Sketch AR به طور رایگان ارائه شده‌اند، ولی وقتی از سطحی گذر می‌کنید باید برای آزاد شدن بعضی نقاشی‌ها هزینه بپردازید. این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم iOS منتشر شده، و حتی نسخه ویژه‌ای از آن را هم می‌توانید در پلتفرم هولولنز مایکروسافت هم امتحان کنید که تجربه به مراتب جذاب‌تری خواهد بود.

اگر طراح خوبی نیستید و زمان کافی برای شرکت در کلاس های طراحی را هم ندارید، شاید Sketch AR بتواند معلم خوبی برایتان باشد. توصیه می‌کنیم این فرصت خوب را برای یادگیری طراحی از دست ندهید.

SketchAR

SketchAR

سازنده: SKETCHAR UAB قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 55.7 / 17.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی