ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک با دادخواهی کاربران برای تگ چهره بدون اجازه مواجه می شود

فیسبوک اخیراً متهم شده که یکی از قوانین ایالت ایلینوی آمریکا را نقض کرده. بر اساس این قانون شرکت ها از جمع آوری و نگهداری اطلاعات بیومتریک کاربران بدون اجازه آنها منع می شوند. در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

فیسبوک اخیراً متهم شده که یکی از قوانین ایالت ایلینوی آمریکا را نقض کرده. بر اساس این قانون شرکت ها از جمع آوری و نگهداری اطلاعات بیومتریک کاربران بدون اجازه آنها منع می شوند.

در هفته های پیش موضوع  رسوایی فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا مطرح شده؛ اتفاقی که به موجب آن اطلاعات 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی لو رفت و در نهایت از آنها برای پیش بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 سوء استفاده شد. در پی این اتفاقات مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک در مقابل اعضای کنگره آمریکا حاضر شد و به پاسخ سوالات نمایندگان پرداخت. حالا این شبکه اجتماعی بیش از پیش زیر ذره بین بسیاری از کاربران و شاکیان قرار گرفته است.

بنا بر گزارش ها پرونده جدید شامل استفاده فیسبوک از سیستم تَگ کردن افراد بدون اجازه آنها می شود. حکم اتهام جدید توسط قاضی «جیمز دوناتو» در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو صادر شده و می تواند در آینده توسط کاربران ایالت ایلینوی به واسطه گواهی دادخواهی سنخی (شکایت جمعی) ادامه پیدا کند؛ روشی که به عقیده کارشناسان بهترین راه حل برای متهم کردن جمعی فیسبوک در این زمینه است.

فیسبوک از سال 2010 شروع به پیاده سازی تکنولوژی هایی کرد که به واسطه آنها چهره اشخاص در تصاویر آپلود شده شناسایی شده و نام فرد روی چهره اش قرار داده می شد. در دادخواهی قبل تر مطرح شده در ایالت ایلینوی، ادعا شده بود که فیسبوک قانونی را که در سال 2008 در این ایالت تصویب شده بود زیر پا گذاشته است.

البته فیسبوک مدت ها پیش با انتقال پرونده از ایلینوی به سان فرانسیسکو این گونه ادعا کرده که در سان فرانسیسکو، قوانین جمع آوری داده شامل قوانین ایلینوی نمی شوند.

با این حال حکم اخیر نشان می دهد که شاکیان می توانند دادخواهی را بر اساس شکایت اولیه مطرح شده در ایلینوی و بر اساس قوانین آن ادامه دهند.

مسئولان این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرده اند که کاربران می توانند مشارکت در استفاده از این قابلیت را نپذیرند. سخنگوی فیسبوک در پاسخ به این رأی دادگاه اعلام کرده که این کمپانی در حال مرور قوانین است و کارشناسان آن باور دارند که فیسبوک سزاوار این پرونده نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

    اگر در ایران اتفاق میافتاد، دوستان چه نظراتی که نمیگذاشتند! اما الان تا قبل من هیچ نظری گذاشته نشده!!!

مطالب پیشنهادی