ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

به بهانه چهلمین سالگرد معرفی چیپ 8086 اینتل محصول جدیدی در راه است

حدود ۴۰ سال از عرضه نخستین چیپ های بهره مند از معماری اکس ۸۶ اینتل موسوم به 8086 و سلطه تدریجی این شرکت بر صنعت میکرو پردازنده ها می گذرد. محض اطلاع تان باید بگوییم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

حدود ۴۰ سال از عرضه نخستین چیپ های بهره مند از معماری اکس ۸۶ اینتل موسوم به 8086 و سلطه تدریجی این شرکت بر صنعت میکرو پردازنده ها می گذرد. محض اطلاع تان باید بگوییم که هم اکنون پردازنده مورد استفاده در تمامی کامپیوترهای شخصی براساس این معماری طراحی شده است. حال شایعه شده که اینتل به مناسبت چهلمین سالگرد عرضه چیپ ۸۰۸۶ خود در نظر دارد نسخه ویژه ای از آن را با برخی بهبودهای قابل توجه ارائه نماید.

براساس اعلام منابع مختلف پردازنده ای که قرار است به این مناسبت عرضه شود  Core i7-8086K نام خواهد داشت؛ چیپستی شش هسته ای با سرعت کلاک ۴.۰ گیگاهرتز که طبق اعلام نشریه Wccftech در صورتی که مشخصات اعلامی برای آن درست باشند در زمره سریع ترین چیپ های شش هسته ای بازار جای خواهد گرفت.
 Core i7-8086K به لحاظ پیکره بندی هسته شباهت بالایی به Core i7-8700K خواهد داشت؛ شش هسته، ۱۲ ریسمان و ۱۲ مگابایت کش L3 امکانات آن را می سازند. برق مصرفی این چیپ نیز درست مانند Core i7-8700K. روی ۹۵ وات ثابت می ماند. سرعت های کلاک چیپ مورد بحث نیز طبق اعلام نشریه Wccftech سریع ترین در میان رقبای شش هسته ای آن هستند.
سرعت کلاک پایه برای این چیپ برابر با ۴ گیگاهرتز اعلام شده که با کمک تکنولوژی توربو بوست به رقم ۵.۱ گیگاهرتز می رسد. البته این رقم مربوط به عملکرد آن در وضعیت تک هسته ای است و سرعت کلاک چیپ در وضعیت چند هسته ای بدون نیاز به اورکلاک به رقم ۴.۴ گیگاهرتز می رسد.

گفتنی است رقم های ذکر شده برای این محصول از منابع چینی زبان به دست آمده اند که آنها نیز ادعا دارند به نمونه اولیه از این چیپ دسترسی داشته اند و به همین خاطر نمی توان با اطمینان در رابطه با آنها صحبت کرد. این را هم اشاره کنیم که نخستین بار نیست اینتل به مناسبت سالگرد معرفی یک چیپست محصول تازه ای را عرضه می کند.

این شرکت به مناسبت بیستمین سال عرضه سری چیپ های پنتیوم خود پردازنده ای به نام  Pentium G3258  را معرفی کرد که توانمندی های قابل توجهی در زمینه اورکلاکینگ داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی