ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل مپس
تکنولوژی

گوگل مپس برای راهنمایی کاربران از نشانه های شهری کمک می‌گیرد

اغلب نرم‌افزارهای مسیریابی راهنمایی‌های خود را بر اساس خیابان‌ها یا فواصل انجام می‌دهند؛ جملاتی مثل "در خیابان بعدی به سمت راست بپیچید" یا "300 متر جلوتر از بزرگراه خارج شوید" که مطمئنا گوش‌تان به آن‌ها ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

اغلب نرم‌افزارهای مسیریابی راهنمایی‌های خود را بر اساس خیابان‌ها یا فواصل انجام می‌دهند؛ جملاتی مثل "در خیابان بعدی به سمت راست بپیچید" یا "300 متر جلوتر از بزرگراه خارج شوید" که مطمئنا گوش‌تان به آن‌ها آشناست.

با این وجود انسان‌ها برای آدرس دادن به یکدیگر معمولا از چنین روش‌هایی استفاده نمی‌کنند و اکثر مواقع یک ساختمان خاص را به عنوان راهنما در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال پیدا کردن یک فست فودی یا پاساژ تجاری برای کسی که آدرس نمی‌داند، خیلی ساده‌تر از آن است که به او بر اساس اسم کوچه و خیابان‌ها آدرس بدهید.

گوگل به خوبی این موضوع را می‌دانسته، برای همین سیستمی در اپلیکیشن نقشه خود پیاده کرده که در بعضی نقاط راهنمایی‌ها بر اساس لندمارک‌ها یا نشانه‌های شهری انجام بگیرد.

به نظر می‌رسد که این خصوصیت فعلا در مرحله آزمایشی است و برای شهروندان بعضی شهرهای بزرگ مثل نیویورک ارائه شده. گوگل در مصاحبه با انگجت ضمن تأیید این موضوع اعلام کرده که مشغول تست این قابلیت برای راهنمایی بهتر کاربران است.

اما هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که آیا قابلیت مذکور به شکل رسمی به گوگل مپس اضافه می‌شود یا خیر. در هر صورت شکی نیست که ارائه چنین خصوصیتی برای کاربران کشورهای مختلف با استقبال آن ها مواجه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مصطفی
    مصطفی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    گوگل از این قابلیت در ایران نیز در حال استفاده کردن است

مطالب پیشنهادی