ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ZTE
تکنولوژی

کمپانی ZTE احتمالا حق استفاده از اندروید را از دست خواهد داد

به دنبال تحریم ZTE از سوی وزارت بازرگانی آمریکا، برخی منابع از آغاز مذاکراتی بین این کمپانی و گوگل خبر داده اند که احتمالا به پایان استفاده ZTE از اندروید منجر شود. روز گذشته وزارت بازرگانی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

به دنبال تحریم ZTE از سوی وزارت بازرگانی آمریکا، برخی منابع از آغاز مذاکراتی بین این کمپانی و گوگل خبر داده اند که احتمالا به پایان استفاده ZTE از اندروید منجر شود.

روز گذشته وزارت بازرگانی ایالات متحده به بهانه عدم تبعیت ZTE از توافقنامه های قبلی، شرکت های آمریکایی را از داد و ستد با این کمپانی منع کرده بود.

این کمپانی به لطف عرضه گوشی های با کیفیت و ارزان قیمت آنلاک در بازار موبایل آمریکا پس از اپل، سامسونگ و ال جی جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده اما از آنجایی که بسیاری از قطعات سخت افزاری از جمله چیپست ها را از کمپانی آمریکایی تامین می کند، وضع چنین تحریمی می تواند ضربه ای سنگین به آنها وارد کند.

این تحریم ها علاوه بر قطعات سخت افزاری شامل نرم افزار نیز می شود و حالا برخی منابع از آغاز مذاکراتی بین این کمپانی و گوگل در رابطه با سیستم عامل اندروید خبر داده اند. از سوی دیگر کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا هم در حال تهیه یک طرح پیشنهادی است که از تامین سرمایه های کلان برای شرکت هایی که از تجهیزات شرکت های هواوی و ZTE استفاده می کنند، جلوگیری می کند.ZTEاز آنجایی که گوگل و شرکت مادر آن آلفابت آمریکایی محسوب می شوند و احتمالا تحریم مذکور دامنگیر اندروید هم شود، اجازه استفاده از این سیستم عامل به ZTE عواقب ناخوشایندی را برای گوگل به همراه خواهد آورد. بنابرین احتمال دارد کمپانی چینی از این پس با اندروید خداحافظی کرده و راه دیگری در پیش بگیرد.

در حال حاضر بازار موبایل های هوشمند بین اندروید و iOS تقسیم شده و تلاش کمپانی های به مراتب بزرگتر از ZTE از قبیل سامسونگ برای توسعه سیستم عامل های دیگر به نتیجه خاصی نرسیده؛ از اینرو به نظر می رسد این شرکت روزهای سختی را پیش روی داشته باشد.

برخی عقیده دارند تحریم وزارت بازرگانی آمریکا نخستین قدم از وضع قوانین سختگیرانه تر در رابطه با کمپانی های فعال در حوزه فناوری در داخل و خارج آمریکا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    واقعا متاسفم برای سایتتون اسم این کاربر و بخونید هرچی فحش هم میخواد مینویسه اما حرفهای من بروی سایت نمیاد البته بنده با یه تعداد زیادی از بچه ها داریم پیگیری میکنیم که اصلا این سایت برای چه کسی هست که اینطور اراجیف و چرت و پرتهارو گسترش میده اما بحثهای علمی به خاطر تخریب صرفا چند یا یک برند و اصلا روی سایتشون نمیزاره به زودی طی چند ماه اینده مشخص میشه بلکه هم زودتر ، دیجاتو شده سایت ضد انقلابی تک محور و تبلیغات کلا یک یا دو برند هرکس هم مخالف باشه نظرشم نمیزارن خونده بشه به زودی از این سایت در اخبار بیشتر خواهید شنید چون مدیرو کارکنان باید پاسخ گو باشن این سایت در اشفته بازار فکر میکنه بهترین عملکردو داره و هیچکسم متوجه رفتار بازار مکاره گونه این سایت نمیشه اما سخت در اشتباهه باید بسیاری حذف بشن و این و تا چند وقت دیگه به عینه میبینید

  • mohsej
    mohsej | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    هر کی با ال ترامپ در افتاد ور افتاد?

  • آریا
    آریا | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    علقبت دور زدن تحریم ها

  • ghasem shikhy
    ghasem shikhy | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    این به خاطر جنگ تجاری آمریکا و چین هست در ثانی چین دیگه روسیه نیست چون هم قدرت اقتصادی هست هم تا حدودی نظامی و خوهید دید که آمریکا ضرر میکنه یا چین چند وقت پیش یک ژنرال آمریکایی اظهار کرده بود که چین در حال توامند سازی نظامی خود به طور سری هست از جمله توسعه جنگنده نسل 5 هواپیمای پنهانکار j 10

    • yosof
      yosof | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

      دقیقا.قراره چین ویرانه های آمریکا رو ببلعه و رشد کنه

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    اندروید رو بر میدارن بدون سرویس گوگل میدن بیرون چینیه جریمه و فلان هم بزنند کیه که اهمیت بده

مطالب پیشنهادی