ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صدر نشینی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در رتبه بندی Consumer Reports

پرچمداران سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به واقع یکی از بهترین موبایل‌های اندرویدی بازار به حساب می‌آیند چرا که نسبت به گلکسی اس 8 از دوربینی ارتقا یافته و قابلیت‌های جدیدی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

پرچمداران سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به واقع یکی از بهترین موبایل‌های اندرویدی بازار به حساب می‌آیند چرا که نسبت به گلکسی اس 8 از دوربینی ارتقا یافته و قابلیت‌های جدیدی بهره‌مندند که آن‌ها را به گوشی‌هایی بدون رقیب تبدیل می‌کنند. به نظر می‌رسد که سایت Consumer Reports نیز به این مطلب اعتقاد دارد چرا که با نمره‌ای که به این دو موبایل هوشمند داده‌، آنها را در صدر جدول موبایل‌های بازار قرار داده است.

پیشتر موبایل گلکسی اس 8، صدر جدول موبایل‌ها را به خود اختصاص داده بود و قبل از آن نیز گلکسی اس 7 این مقام را از آن خود کرده بود. بدین ترتیب پرچمداران سری اس سامسونگ هرکدام در یک دوره‌ی زمانی به خصوص، بهترین موبایل بازار بوده‌اند.

به گزارش این سایت، دوام، پردازش سریع و سیستم صوتی با کیفیت گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس (که به ترتیب ۷۲۰ دلار و ۸۴۰ دلار قیمت دارند) موجب شده که به برترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل شوند و با رتبه‌ی بعدی ۶ امتیاز فاصله پیدا کنند.

سایت یاد شده سعی کرده تا آزمایش مخصوص خود را روی دو پرچمدار فعلی سامسونگ پیاده کرده تا از دوام آنها اطلاع پیدا کند. روند انجام تست دوام این سایت بدین شکل است که با استفاده از یک دستگاه، هر گوشی ۱۰۰ بار به زمین می‌افتاد و پس از آن بررسی می‌شود که طی این ۱۰۰ بار چه آسیبی به آن رسیده است.

گلکسی اس 9 بعد از ۵۰ بار سقوط تنها خراش‌هایی جزئی برداشت

گلکسی اس 9 پس از آزمایش انجام شده تنها خراش‌های جزئی روی بدنه‌اش پدیدار شد اما گلسی اس 9 پلاس پس از حفظ سلامتی‌ خود پس از ۵۰ پرتاب اول، در نیمه دوم تست یادشده ترک خورد. البته پیش از این گلکسی اس 8 و 8 پلاس نتوانسته بودند همین ۵۰ پرتاب را تحمل کنند و غیر قابل استفاده شده بودند.

به کزارش سایت Consumer Reports، ویژگی مناسب دیگری که در این پرچمداران ارتقا یافته، کیفیت و حجم صدای آنهاست. اسپیکر‌های به کار رفته در بدنه‌ی گوشی و هدفونش توسط شرکت AKG تنظیم شده که پیشرفت شگرفی را در این زمینه پایه‌گذاری کرده است. از سوی دیگر محل حسگر اثر انگشت به علاوه‌ی اسکنر عنبیه چشم و چهره این موبایل‌ها هم عوض شده که از نظر کارشناسان تغییر به جایی بوده است.

با این حال طی چند ماه آینده قرار است موبایل‌های وان پلاس 6 ،سونی XZ2 و هوای پی 20 پرو رونمایی شوند. باید دید آنها می‌توانند کهکشانی‌های اس 9 و 9 پلاس را از مقام اول رتبه بندی Consumer Reports پایین آورده و به صدرنشینی سامسونگ پایان دهند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • nioosha movaseghi
    nioosha movaseghi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    در مورد دوربین گوشی p20 pro باید این نکته هم اشاره کرد که از یک سنسور 1/1.78 اینچی بهره می‌برد که برای دوربین موبایل بسیار بزرگ است تقریبا دو برابر اندازه سنسور سامسونگ گلکسی اس ۹ که اندازه سنسور آن 1/2.55 اینچی است. سنسور اصلی دوربین از ساختار Quad Bayer بهره می‌برد که بر این اساس شمار مجموع پیکسل‌های آن را به ۴۰ مگاپیکسل می‌رساند. دیتای خروجی سنسور بر اساس واحدهای ۲ در ۲ پیکسلی محاسبه می‌شود بر این اساس دوربین عکسهای ۱۰ مگاپیکسلی خروجی می‌دهد. لنز این موبایل معادل ۸۰ میلی‌متر است که با داشتن لرزش‌گیر داخلی یک لنز تله محسوب می‌شود که این میزان بیشتر از ماژول‌های 2X به کار رفته در آیفون‌ها و سامسونگ‌های جدید است. ترکیب دوربین اصلی با سنسور دوم ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم در حالت 2X زوم تصویر بسیار قابل قبولی را ارایه می‌دهد. و سنسور مونوکروم این دوربین چند کار انجام می‌دهد. از ایجاد - شبیه سازی - افکت Bokeh گرفته تا کاهش نویز و افزایش کیفیت عکس در هنگام زوم کردن و همچنین کاهش نویز در نور کم.

  • mishkavoo
    mishkavoo | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    با امتیاز کلی ۱۰۹ که دوربین هواوی P20 پرو در آزمون DxOMark به دست آورده، این محصول رکورد تازه‌ای را در میان گوشی‌های هوشمند به نام خود ثبت کرده و توانسته با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمندی از جمله آیفون ۱۰، گوگل پیکسل ۲ و سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس با اختلافی نزدیک به ۱۰ امتیاز در جایگاه نخست لیست برترین دوربین گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد.
    بخش مهمی از این اختلاف در بخش عکسبرداری برای P20 بدست آمده است؛ جایی که دوربین این دستگاه به کسب امتیاز فوق‌العاده‌ی ۱۱۴ توانسته کاملا با رقبای خود فاصله ایجاد کند. یک سنسور بزرگ در دوربین اصلی به علاوه‌ یک سنسور سیاه و سفید توانایی بسیار خوبی در عکس‌برداری در نور کم برای این دوربین را ایجاد کرده و همچنین پویایی تصاویر نیز به طرز چشمگیری بهبود یافته‌ است.
    دوربین تک رنگ باکیفیت در کنار لنز تله ۸۰ میلی‌متری در هواوی P20 پرو بهترین عملکرد را در بزرگنمایی یا زوم تصاویر ایجاد کرده‌ که نظیر آن تا به امروز در هیچ گوشی هوشمندی مشاهده نشده است. این لنز تک رنگ همچنین در ایجاد تصاویر با افکت بوکه بسیار عالی نیز موثر است.

مطالب پیشنهادی