ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عملکرد خوب شاسی بلند ب ام و X2 در تست گوزن علی رغم کم فرمانی [تماشا کنید]

در اکتبر سال 2017 بود که ب ام و یک عضو دیگر به جمع مدل های شاسی بلند خود اضافه کرد. این مدل X2 نام داشته و در کلاس شاسی بلندهای لوکس کوچک (subcompact) طبقه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۶

در اکتبر سال 2017 بود که ب ام و یک عضو دیگر به جمع مدل های شاسی بلند خود اضافه کرد. این مدل X2 نام داشته و در کلاس شاسی بلندهای لوکس کوچک (subcompact) طبقه بندی می شود.

ب ام و X2 بر روی پلتفرم UKL2 شکل گرفته است، پلتفرمی که مدل های دیگری مثل X1 و مینی کانتریمن نیز بر اساس آن ساخته شده اند.

همانطور که می دانید اتومبیل های شاسی بلند و کراس اوور از لحاظ کاربردی بودن بهتر از مدل های سدان یا هاچبک هستند، اما هندلینگ و پایداری آنها در تغییر مسیرهای ناگهانی ضعیف بوده و از این لحاظ در رده ای پایین تر قرار می گیرند.

این دسته از خودروها به دلیل ارتفاع بیشتر از سطح زمین و در نتیجه مرکز ثقل بالاتر، معمولا تمایل زیادی به واژگونی داشته و نمی توان بر روی مانورپذیری آنها زیاد حساب باز کرد.

Nissan Juke moose test

به تازگی دست اندرکاران سایت اسپانیایی  Km77 به سراغ شاسی بلند جدید باواریایی ها یعنی X2 رفته و عملکرد آن را در تست گوزن (Moose Test) مورد ارزیابی قرار داده اند.

در این تست X2 تا سرعت 73 کیلومتر در ساعت موفق عمل کرده و بدون برخورد به موانع به فرامین راننده گوش می دهد. اما با افزایش سرعت، کم فرمانی بلای جان X2 شده و به همین علت یا به موانع برخورد می کند و یا از مسیر خارج می شود. علی رغم این مساله حرکات غیر عادی بدنه شاسی بلند باواریایی به هیچ وجه بیش از حد نبوده و بنظر نمی رسد که تمایلی به واژگونی داشته باشد.

bmw-x2-moose 2

به گفته برگزار کنندگان این تست، X2 در مجموع عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. البته مرسدس بنز GLA که یکی از رقبای این کراس اوور باواریایی محسوب می شود، نمایش بهتری داشته و توانسته تا 77 کیلومتر در ساعت تست گوزن را پشت سر بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی