ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلتر تلگرام
تکنولوژی

روسیه خواستار حذف تلگرام از گوگل پلی و اپ استور شد

رگولاتوری ارتباطات روسیه پس از فیلتر تلگرام به بهانه عدم همکاری با سرویس امنیتی فدرال روسیه، از اپل و گوگل خواسته این اپلیکیشن را از مارکت های خود حذف کنند. پس از چندین ماه کشمکش بین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵

رگولاتوری ارتباطات روسیه پس از فیلتر تلگرام به بهانه عدم همکاری با سرویس امنیتی فدرال روسیه، از اپل و گوگل خواسته این اپلیکیشن را از مارکت های خود حذف کنند.

پس از چندین ماه کشمکش بین نهادهای دولتی روسیه و مسئولان این سرویس پیام رسانی در نهایت دادگاه حکم به فیلتر تلگرام داد و در پی آن «نهاد قانون گذاری ارتباطات و رسانه های روسیه» مسدود کردن آدرس های IP مرتبط با این سرویس را در دستور کار قرار داد. قطع دسترسی به تلگرام به قیمت مسدود شدن برخی سرویس های گوگل و آمازون هم تمام شد اما مسئولان روس آنقدر مصمم بودند که این مساله آنها را از تصمیمشان منصرف نسازد.

علاوه بر این رگولاتوری ارتباطات روسیه برای از بین بردن تمام راه های دسترسی شهروندان این کشور به تلگرام از اپل و گوگل خواسته این اپلیکیشن را از اپ استور و گوگل پلی حذف کنند.

فیلتر تلگرام

آز آنجا اپل سابقه همکاری با دولت ها در زمینه سانسور را دارد، بعید نیست در این زمینه هم از درخواست مسئولان روس پیروی کند.

نکته عجیب اینجاست که تلگرام تنها اپلیکیشنی نیست که پیام ها را رمزنگاری می کند و برای مثال سرویس های دیگری از قبیل iMessage و FaceTime نیز این قابلیت را دارند که از سوی دولت روسیه فیلتر نشده اند؛ بنابرین چرا مسئولان مسکو با تلگرام سر ناسازگاری دارند؟ شاید دلیل این مسئله در اصالت روسی پاول دروف، بنیانگذار آن و سابقه وی در کشمکش با رقبای داخلی و دولت روسیه نهفته باشد.

طبیعتا فیلتر تلگرام در روسیه به سود رقبای داخلی این اپلیکیشن از قبیل Mail.ru منجر خواهد شد که چندی پیش شبکه اجتماعی روسی VK را به روشی نه چندان دوستانه به تملک خود درآورد. نکته جالب این جاست که Mail.ru توسط «آلیشر عثمانف» از نزدیکان ولادیمیر پوتین کنترل شده و VK نیز پیش از این توسط برادران دروف تاسیس شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    غلط گردن

مطالب پیشنهادی