ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیکپاد Mobvoi
تکنولوژی

هدفون تیکپاد؛ رقیب ایرپاد اپل با قیمتی ارزان تر در راه است

بیش از یک سال از عرضه هدفون بیسیم ایرپاد اپل می گذرد و در همین مدت بسیاری از کمپانی ها تلاش کرده اند نمونه های مشابه با آن را تولید و عرضه کنند. یکی از ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

بیش از یک سال از عرضه هدفون بیسیم ایرپاد اپل می گذرد و در همین مدت بسیاری از کمپانی ها تلاش کرده اند نمونه های مشابه با آن را تولید و عرضه کنند. یکی از آنها شرکت «Mobvoi» است که با راه اندازی کمپین جمع سپاری هزینه اولیه تولید در وبسایت ایندیگوگو تلاش کرده هدفونی با قابلیت ها و ظاهر مشابه با ایرپاد ولی با قیمت پایین تر را تولید نماید.

هدفون یاد شده که «TicPods Free» نام دارد، تنها کمی از ایرپادهای اپل ضخیم تر است و برخلاف هدفون اپل که تنها در رنگ سفید عرضه می شود، قرار است در رنگ های سفید، آبی و قرمز روانه بازار شود.

تیکپاد Mobvoi

تیکپاد قابلیت هایی مشابه با ایرپاد دارد: جعبه شارژ آن شبیه به نمونه ارائه شده به همراه ایرپاد است و با در آوردن آنها از گوش به صورت خودکار پخش موسیقی متوقف می شود. همچنین می توان با اشاره انگشت روی آن، پخش آهنگ ها را کنترل کرد و برای مکالمه و نیز استفاده از دستیار های صوتی هوشمند گوگل، الکسای آمازون و سیری اپل به میکروفن داخلی مجهز شده است.

علاوه بر اینها قابلیت های اضافه تری نسبت به ایرپادهای اپل برای آن در نظر گرفته شده: تیکپاد تا حدودی در برابر نفوذ آب و عرق بدن کاربران مقاوم است و بر خلاف ایرپاد که با گوشی های اندرویدی بخشی از کارکردهای خود را از دست نمی دهد.

تیکپاد Mobvoi

همچنین هدست مورد بحث به لطف سرگوشی های لاستیکی ویژه، بر خلاف ایرپاد به خوبی در گوش کاربران محکم می شود. با این حال تنها سوالی که سازنده در مورد آن صحبتی نکرده این است که تیکپاد تا چه اندازه قابل اطمینان است. ایرپاد های اپل از حیث باتری، اتصال، اندازه و طراحی نسبت به بیشتر رقبا شرایط خوبی دارند. البته محصول Mobvoi وعده عمر باتری 20 ساعته به لطف محفظه شارژ ویژه و نیز قابلیت حذف صدای نویز محیط را داده است.

تیکپاد اکنون در کمپین ایندیگوگو با قیمت 79 دلار به فروش می رود، در حالی که پس از عرضه به بازار، قیمت آن 129 دلار خواهد بود. به این ترتیب 30 دلار از ایرپاد اپل ارزان تر تمام می شود. قرار است این هدفون از ماه جولای (تیر تا مرداد) برای خریداران اولیه ارسال شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی