ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

پدر آیپاد: اپل باید اعتیاد به آیفون را از بین ببرد

تونی فدل مهندس سابق اپل که برخی از او با نام «پدر آیپاد» یاد می کنند اخیرا اظهار داشته که اپل مسئولیت دارد مشکل اعتیاد به آیفون را رفع نماید. به باور او برای این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

تونی فدل مهندس سابق اپل که برخی از او با نام «پدر آیپاد» یاد می کنند اخیرا اظهار داشته که اپل مسئولیت دارد مشکل اعتیاد به آیفون را رفع نماید.

به باور او برای این منظور خوراک دیجیتالی باید مانند تغذیه در نظر گرفته شود؛ یعنی ما به عنوان کاربر باید بدانیم که کدام غذاها و به چه مقدار سالم هستند و در مرحله بعد راهی برای اندازه گیری مقدار غذای مصرفی مان داشته باشیم.

فدل این صحبت ها را با نشریه وایرد مطرح کرده و گفته است:

وقتی نوبت به تغذیه دیجیتال می رسد ما غالبا نمی دانیم که یک سبزی، یک پروتئین و یا چربی در این زمینه چیست. چاقی یا لاغری در زمینه دیجیتال چه مفاهیمی دارند؟ یک زندگی سالم و متعادل دیجیتالی چگونه است؟ باور دارم که تولیدکنندگان و توسعه دهندگان اپلیکیشن باید این مسئولیت را بر عهده بگیرند پیش از آنکه قانونگذاران دولتی برای این کار قدم بگذارند و خوراک ما در این زمینه را برچسب گذاری نمایند.

به نظر من برای آنکه اپل مشتریانش را حفظ کرده و حتی افزایش دهد باید این مساله را حل کرده و شرایطی را برای کاربرانش فراهم نماید تا به درک بهتری نسبت به دستگاه های مورد استفاده شان دست پیدا کنند. برای این کار ضروری است که اپل امکان دنبال نمودن فعالیت های دیجیتالی را با تمام جزئیات و از طریق تمامی دستگاه ها برای شان فراهم کند.

فدل دوست دارد ببیند که کاربران می توانند اهدافی را برای استفاده سالم از دستگاه های دیجیتالی شان تعیین می کنند و روش های مشخصی برای محدود کردن برخی از این فعالیت ها در نظر دارند.

اپل همچنین می تواند امکانی را برای کاربرانش فراهم نماید تا دستگاه های خود را در وضعیت های «صرفا مطالعه» یا «صرفا گوش دادن» قرار دهند و از این طریق است که کاربران از مطالعه کتاب های الکترونیکی لذت خواهند برد بی آنکه مورد هجوم بی وقفه نوتیفیکیشن ها قرار بگیرند.

ممکن است برخی استدلال کنند که این کار در حوزه مسئولیت های اپل نیست. اما فدل برعکس آن را باور دارد. اپل اطلاعات لازم را در اختیار دارد (یا شاید دستگاه مورد استفاده شما این اطلاعات را داشته باشد). کافیست نگاهی به بخش های تنظیمات و باتری دستگاه خود داشته باشید و بعد آیکون ساعت را انتخاب نمایید تا ببینید که چه مقدار زمان را صرف اپ های مختلف کرده اید.

اما پدر آیپاد ممکن است بالاخره به آرزویش برسد؛ طبق گزارشات اپل روی زمینه هایی در این باره کار میکند.

به روز رسانی سالانه نرم افزار این شرکت ظاهرا قرار است امکانات قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار دهد: این به روز رسانی پشتیبانی از مجموعه بزرگی از اپ ها را در آیفون، آیپد و مک فراهم می کند و یک ابزار سلامت دیجیتالی نیز برایش در نظر گرفته شده که به والدین نشان می دهد کودکانشان چه مقدار زمان را صرف خیره شدن به نمایشگر دستگاه های دیجیتالی کرده اند.

گفتنی است چندی پیش جمعی از دانشجویان دانشگاه استنفورد آمریکا در اعتراض به تولید دستگاههای اعتیاد آور توسط اپل گرد هم آمده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    دیجیاتو تلگرام فیلتر شد

مطالب پیشنهادی