ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقص امنیتی در فروشگاه مجازی ایسر در آمریکا
تکنولوژی

شرکت های مطرح دنیا در پی توسعه «کنوانسیون ژنو دیجیتال»

سیستم های رایانش ابری دنیای ما را متحول کرده اند؛ خرید کردن، امور بانکی، مشاهده خاطرات و بسیاری از فعالیت های دیگر اکنون به گونه ای متفاوت و البته راحت تر از قبل انجام می ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

سیستم های رایانش ابری دنیای ما را متحول کرده اند؛ خرید کردن، امور بانکی، مشاهده خاطرات و بسیاری از فعالیت های دیگر اکنون به گونه ای متفاوت و البته راحت تر از قبل انجام می شوند. با این حال دنیای جدید خطرات جدیدی را هم به همراه دارد.

حملات مخرب سایبری اکنون علاوه بر کسب و کارها، شهروندان بی گناه را هم هدف قرار می دهند. به همین دلیل 34 کمپانی مطرح دنیا تصمیم گرفته اند برای بهبود این شرایط با هم وارد همکاری شوند.

این کمپانی ها که شامل فیسبوک، مایکروسافت، HP، سیسکو، ARM، اوراکل، آواست، بیت دفندر، اف سکور، گیت هاب، لینکدین، نوکیا، سیمنتک، ترند میکرو و ... هستند، توافق تکنولوژیکی را با یکدیگر منعقد کرده اند که بر اساس آن به حفاظت در برابر حملات سایبری کمک خواهند کرد و در عین حال به دولت ها (از جمله آمریکا) در زمینه حملات سایبری بر علیه سازمان ها و شهروندان کمکی نخواهند کرد.

به گزارش نیویورک تایمز به طور دقیق تر اعلام شده که کمپانی های مشمول این توافق اجازه نخواهند داد که از فناوری های آنها برای حمله به مشتریانشان استفاده شود.

انگیزه بخش این ائتلاف و توافق، «برد اسمیت» مدیر و نماینده قانونی مایکروسافت بوده. هدف نهایی همکاری مورد بحث این است که «کنوانسیون ژنو دیجیتال» را توسعه دهند که به واسطه آن قوانینی برای تسلیحات دیجیتال وضع شود. بر اساس اطلاعاتی که از توافق مذکور منتشر شده، قرار است موارد زیر بهبود یابند:

  • کمک به مشتریان برای حفاظت در برابر حملات آتی
  • امتناع از کمک به دولت ها برای ترتیب دادن حملات
  • تلاش برای بهبود توانایی های توسعه دهندگان و مشتریان برای محافظت از خود
  • همکاری برای به اشتراک گذاری اطلاعات تهدیدها و آسیب پذیری ها

این موضوع شروع خوبی برای همکاری در زمینه امنیت سایبری است، ولی به نظر می رسد در حال حاضر تنها حکم یک توافق محدود را دارد. از سوی دیگر بسیاری از کمپانی های مطرح از جمله اپل، گوگل و آمازون در آن جایی ندارند. همچنین تنها شامل کمپانی های آمریکایی است و شرکت هایی از سایر کشورها هنوز در آن جایی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed tgn suq
    saeed tgn suq | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    ایران هم اندر خم فیلتر تلگرام

مطالب پیشنهادی