ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2017-Ford-Mustang (6)
خودرو

فورد موستانگ کماکان محبوب ترین خودروی اسپرت در جهان

فورد موستانگ یکی از شاخص ترین خودروهای تولید آمریکا در جهان است. این اتومبیل اسپرت دو نفره از میانه های دهه 60 میلادی تاکنون در شش نسل مختلف ارایه شده و همواره از محبوبیت بالایی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

فورد موستانگ یکی از شاخص ترین خودروهای تولید آمریکا در جهان است. این اتومبیل اسپرت دو نفره از میانه های دهه 60 میلادی تاکنون در شش نسل مختلف ارایه شده و همواره از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است.

ford mustang

اگر چه این روزها استقبال روز افزون از مدل های شاسی بلند، فروش خودروهای حاضر در دیگر کلاس ها را تحت تاثیر قرار داده، اما اسب وحشی آمریکایی ها از این قاعده مستثنی بوده و آمار فروش آن در سال 2017 رشد چشمگیری نسبت به سال 2016 داشته است.

آنطور که کمپانی فورد اعلام کرده در سال گذشته حدود 126 هزار دستگاه موستانگ در 150 کشور جهان فروخته شده است. با این حساب این خودروی عضلانی معروف برای سومین سال متوالی توانسته عنوان پرفروش ترین اتومبیل اسپرت دو نفره جهان را از آن خود کند.

2017-Ford-Mustang (4)

آقای اریک مرکل (Erich Merkle) یکی از تحلیلگران فروش فورد در این باره گفته:

مردم دنیا روز به روز بیشتر عاشق موستانگ می شوند. این خودرو بهترین عصاره از طراحی، قدرت و آزادی آمریکایی بوده و شخصیت متمایزش در همه جای جهان جذاب است.

Ford-Mustang_GT-2018

به گفته مقامات فورد، موستانگ در چین طرفداران خیلی زیادی داشته و تقاضا برای آن بسیار بالاست. این خودروی عضلانی در سال 2017 به عنوان پرفروش ترین خودروی اسپرت کوپه در پر جمعیت ترین کشور جهان دست یافته است.

2017-Ford-Mustang (3)

همچنین در میان نسخه های مختلف موستانگ، نسخه GT مجهز به موتور V8 پرطرفدارتر بوده است. در زیر کاپوت موستانگ GT یک موتور 5 لیتری قرار دارد که می تواند 460 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور تولید کند. به لطف این پیشرانه توانمند، عضلانی آمریکایی قادر است در عرض 4.3 ثانیه به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) رسیده و در مسیر مستقیم به نهایت سرعت 155 مایل (250 کیلومتر) در ساعت دست یابد.

2017-Ford-Mustang (2)

این ارقام درخشان تنها با پرداخت مبلغی در حدود 35 هزار دلار بدست می آید، امری که قطعا در محبوبیت بالای موستانگ نقش پر رنگی ایفا کرده است.

Ford-Mustang_GT-2018

ناگفته نماند در سال 2016 فورد موفق به فروش 105,932 دستگاه موستانگ شده بود. در سال 2017 این رقم با رشدی قابل توجه به تعداد دقیق 125,809 رسیده که از افزایش 18.7 درصدی حکایت دارد.

Ford-Mustang_GT-2018

درباره آمار فروش رقبای اصلی موستانگ یعنی شورولت کامارو و داج چلنجر آماری در دست نیست، اما می توان حدس زد که همانند سال 2016 این دو در سال 2017 نیز با اختلافی بسیار زیاد پشت سر اسب سرکش فورد ایستاده اند. در سال 2016 شورولت و داج موفق به فروش 72,705 دستگاه کامارو و 64,478 دستگاه چلنجر شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • SaSaN EkRaMi
    SaSaN EkRaMi | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    خیلی خوشکله لامصب

  • آریا
    آریا | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    کوروت رو از قلم انداختین. کوروت از کامارو و چلنجز خیلی جذابتره

  • سعید
    سعید | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    فورد موستانگ و کامارو جزو زیباترین خودرو ها هستن
    از نظرمن که خیلی از ماشین های اروپایی و ژاپنی جلوی ای دو ماشین شبیه اسباب بازی هستن

  • Tiger
    Tiger | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    لامصب هم فورد موستانگ و هم کامارو ZL1 خیلی خوشکل و قیاقه عضلانی و عصبانی دارند.
    اینجوری بگند که اگر هر دوتاشون را بزارن جلومون و بگن یکیشون را انتخاب کن،در یک دو راهی خیلی سختی قرار می گیرم...

مطالب پیشنهادی