ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Toyota-logo
خودرو

محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند

ایجاد ارتباط بین وسایل نقلیه یکی از ایده هایی است که به واسطه پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فراگیرتر شدن فناوری های ارتباطی در کانون توجه برخی خودروسازان قرار گرفته؛ تویوتا یکی از این خودروسازان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

ایجاد ارتباط بین وسایل نقلیه یکی از ایده هایی است که به واسطه پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فراگیرتر شدن فناوری های ارتباطی در کانون توجه برخی خودروسازان قرار گرفته؛ تویوتا یکی از این خودروسازان است که برنامه ویژه ای را در این زمینه تدوین کرده و قصد دارد در آینده نه چندان دور مدل های تولیدی خود را به این قابلیت مجهز کند.

vehicle-to-vehicle-communication-rendering

بر اساس برنامه ریزی های این کمپانی ژاپنی، نخستین سری از اتومبیل هایی  که دارای چنین قابلیتی باشند، در سال 2021 وارد خیابان های آمریکا خواهند شد. در میانه های دهه بعدی نیز "اکثر" محصولات تویوتا و لکسس با قابلیتی به نام DSRC که شکل اختصاری عبارت "ارتباطات برد کوتاه اختصاصی" است، به دست مشتریان خواهند رسید.

toyota-cars

البته ظاهرا تویوتا پیش از این نیز گام هایی را در راستای ایجاد ارتباط بین محصولات خود برداشته است، چرا که طبق گزارش رویترز، این شرکت از سال 2015 تاکنون 100 هزار دستگاه از تولیدات خود را به تکنولوژی های مشابه تجهیز کرده است.

برای اثبات این ادعا تویوتا به سیستم های ترمز خودکار خود که از سال 2015 در برخی مدل ها نصب شده اند، اشاره می کند. به گفته این کمپانی 92 درصد از خودروهایی که اکنون در ایالات متحده با نشان های تویوتا و لکسس به فروش می رسند، از تکنولوژی Safety Sense بهره می برند.

toyota-safety-sense-1

در کنار تویوتا دیگر شرکت های خودروساز نیز برای ورود به عرصه فناوری ارتباطات بین خودرویی اعلام آمادگی کرده اند. فولکس واگن یکی از این شرکت هاست که از سال 2019 محصولاتش را با این قابلیت عرضه خواهد کرد.

بد نیست اشاره کنیم با تکیه بر فناوری ارتباط بین خودرویی (V2V) وسایل نقلیه حاضر در خیابان ها می توانند به همدیگر متصل شده و اطلاعاتی را رد و بدل کنند. همچنین فناوری دیگر به نام V2I وجود دارد که از طریق آن بین اتومبیل ها و زیر ساخت های شهری ارتباط برقرار می شود.

v2v and v2i

کاهش تصادفات و جلوگیری از ترافیک های سنگین برخی از مزایای این دو فناوری هستند. به نظر می رسد کمپانی فورد نیز از سال 2020 با استاندارد نمودن سیستم کمکی CoPilot 360، مدل های مختلف خود را به فناوری های یاد شده مجهز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    تو تبلیغ بنز می دیدم ماشین بروز تصادف را به بقیه ماشین ها قبل خودش پیغام میداد

  • ali-g
    ali-g | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    ایران خودرو و سایپا هم ماشین هایی برای ارتباط ملت با خدا میسازن .

مطالب پیشنهادی