ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آیا جنگ تجاری امریکا و چین می تواند سبب جابجایی کارخانه های بنز و بی ام و شود؟

کمپانی آلمانی بی ام و از اواسط دهه 50 میلادی محصولات خود را در امریکا فروخته و در اواسط دهه 90 میلادی نیز کارخانه خود را در این کشور راه اندازی و محصولاتی را که ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

کمپانی آلمانی بی ام و از اواسط دهه 50 میلادی محصولات خود را در امریکا فروخته و در اواسط دهه 90 میلادی نیز کارخانه خود را در این کشور راه اندازی و محصولاتی را که در ایالات متحده به فروش می رساند در این کشور تولید می کند. اخیرا این کمپانی به همراه دایملر تلاش می کند تا خودروهای دیگری مثل شاسی بلند های تولیدی خود را در خارج از خاک ایالات متحده نیز تولید کند.

جالب بدانید هرچند بی ام و و دایملر به دنبال افزایش تولید و نفوذ در سایر کشورها هستند اما از طرف دیگر امریکا نیز مصمم تر از پیش با چین به رقابت پرداخته و چین نیز قصد دارد جنگ تجاری خود با این کشور را ادامه ‌دهد. به همین جهت و در در راستای حمایت از تولیدکننده ‌های داخلی و تبلیغ محصولات آن ها، چین تعرفه واردات ۲۵ درصدی برای محصولات امریکا در نظر گرفته است.

این پیشنهاد روی ۳۰۰ هزار خودروی تولیدی توسط سازندگان آلمانی در امریکا تأثیر گذاشته و سبب می شود که سهم ۷ میلیارد دلاری از مجموع ۱۱ میلیارد دلار خودروی وارداتی آلمان به چین دستخوش تغییراتی شود.

2019 BMW X4متخصصان تجزیه و تحلیل تیم اِورکُر ISI امریکا معتقد اند، چین با این اقدام ضرری را به ایالات متحده وارده نکرده و در واقع این تعرفه منفی به صورت مستقیم بر اقتصاد آلمان تاثیر گذاشته و به ضرر این کشور تمام خواهد شد. علت این موضوع نیز این است که به سبب این ۲۵ درصد، خودروسازان آلمانی رقمی در حدود ۱.۷۳ میلیارد دلار ضرر می‌کنند.

بد نیست بدانید که بزرگ‌ترین کارخانه بی‌ ام ‌و در اسپارتانبرگ کارولینای شمالی قرار داشته و شاسی‌بلند‌های X3، X4، X5، X6 و مدل جدید X7 را تولید می‌کند. این ارزشمندترین کارخانه صادراتی بی‌ام‌و در ایالات متحده است که با توجه به تعرفه جدید پیشنهادی دولت چین، رقمی در حدود ۹۸۰ میلیون دلار ضرر خواهد کرد. این موضوع در مورد دایملر نیز صدق کرده و این کمپانی نیز متحمل ضرری در حدود ۷۷۵ میلیون دلار خواهد شد.

به احتمال زیاد جنگ تجاری چین و امریکا سبب خواهد شد که خودروهای محبوبی مثل X5 و X3 خارج از ایالات متحده ساخته شده و از آنجا به چین صادر شود. در صورتی که بی ام و تصمیم بگیرد این موضوع را پیاده سازی کند فرایند انجام آن زمانبر بوده و در دراز مدت عملی خواهد شد از طرف دیگر هزینه ای چند میلیون یورویی نیز به این کمپانی تحمیل خواهد شد.

2019 BMW X4

پیتر شوارتزنباور، عضو هیئت مدیره‌ی شرکت بی ‌ام ‌و چندی پیش در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد که ما قصد داریم برای سایت های تولید خودروی خود مثل کارخانه‌های اسپارتانبرگ و مکزیک که بر اساس چشم‌انداز ۲۰ الی ۳۰ ساله بنا شده ‌اند، تصمیم های جدیدی را اتخاذ کنیم. باید توجه کرد که این تصمیم ها بر اساس اهداف بلند مدت بوده و اگر قرار باشد توئیت های سیاست مدارن و شک ها و اخبار لحظه ای به تصمیم های ما سمت و سو دهد همه ما دیوانه شده و کمپانی بی ام و از کنترل خارج خواهد شد.

مدیران این کمپانی به سهامداران خود هشدار شداده اند که افزایش تعرفه واردات چین و این چنین سیاست هایی سبب جابجایی سایت های تولیدی شده و ضرر قابل توجهی به تمامی ذینفعان وارد خواهد کرد. سال گذشته بود که این خودروساز آلمانی در حدود صد هزار خودرو را از کارخانه اسپارتانبرگ صادر کرد. این حجم از صادرات ۱۸ درصد از مجموع محصولات تولیدی این شرکت را تشکیل می‌دهد.

2019 BMW X4
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    بهترین کار اینه که آلمان هم تعرفه ببنده به کالا های چینی

  • سعید
    سعید | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    بلاخره یکی باید جلوی سیاست های دولت چین وایسه
    تمام اقتصاد ما رو به فنا دادن

مطالب پیشنهادی