ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسیر هایپر لوپ دوبی
تکنولوژی

احداث نخستین مسیر هایپر لوپ دوبی سال ۲۰۱۹ آغاز می شود

کمپانی Hyperloop TT اعلام کرد قراردادی را برای احداث یک مسیر هایپر لوپ در شهر دوبی در امارات متحده عربی به امضا رسانده طبق آن قرار است احداث مسیر مذکور از سال آینده میلادی آغاز شود. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

کمپانی Hyperloop TT اعلام کرد قراردادی را برای احداث یک مسیر هایپر لوپ در شهر دوبی در امارات متحده عربی به امضا رسانده طبق آن قرار است احداث مسیر مذکور از سال آینده میلادی آغاز شود.

پروژه مورد اشاره قرار است با مشارکت یکی از بزرگترین کمپانی های اماراتی فعال در حوزه املاک و مستقلات یعنی «Aldar Properties» به انجام رسیده و علاوه بر احداث یک مسیر حمل و نقلی فوق سریع، قرارداد مذکور شامل ساخت یک مرکز تحقیق و توسعه و یک مرکز مختص بازدیدکنندگان نیز خواهد بود.

نخستین مسیر هایپرلوپ خاورمیانه قرار است حدود ۱۰ کیلومتر طول داشته باشد و در در سر راه خود چند مرکز تجاری و یک فرودگاه را به مرکز شهر دوبی متصل سازد. البته این فاز اولیه قرارداد میان Hyperloop TT و مقامات کشور امارات است و در صورت موفقیت در آینده شاهد اتصال چند شهر مهم این امیر نشین حاشیه خلیج فارس از طریق هایپر لوپ خواهیم بود.

مسیر هایپر لوپ دوبی

لازم به ذکر است که کمپانی آمریکایی هفته گذشته اعلام کرده بود مراحل احداث نخستین مسیر آزمایشی قطار فوق سریع خود را در نزدیکی مقر اصلی کمپانی در شهر Toulouse آغاز کرده است. در همین حال مقامات Hyperloop TT  اعلام کرده اند که عملیات ساخت مسیر هایپرلوپ دوبی را از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهند کرد. این یعنی بندر اماراتی نخستین کشوری بعد از آمریکا خواهد بود که میزبان این تکنولوژی حمل و نقلی پیشرو می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی