ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک هوشمند اینتل Vaunt
تکنولوژی

اینتل برنامه توسعه عینک هوشمند اختصاصی خود را متوقف کرد

در حالی که بهمن ماه سال گذشته اینتل از عینک هوشمند اختصاصی خود با عنوان Vaunt رونمایی کرده بود، دیروز رسماً اعلام کرد به دلیل نبود سرمایه کافی گروه توسعه دهنده پوشیدنی های هوشمند خود را ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

در حالی که بهمن ماه سال گذشته اینتل از عینک هوشمند اختصاصی خود با عنوان Vaunt رونمایی کرده بود، دیروز رسماً اعلام کرد به دلیل نبود سرمایه کافی گروه توسعه دهنده پوشیدنی های هوشمند خود را منحل کرده است. بنابراین دیگر نباید انتظار عینک مورد بحث را داشته باشیم.

پوشیدنی مورد بحث از لحاظ ظاهری کاملاً مشابه یک عینک معمولی بود و برخلاف سایر نمونه های مشابه، ظاهری شیک و مناسب را به کاربر خود می داد. اما به نظر می رسد شرایط سخت بازار مانع از آن شده تا شاهد عرضه نسخه نهایی به بازار باشیم.

عینک هوشمند اینتل Vaunt

خبرگزاری بلومبرگ پیش از این خبر داده بود که چیپ ساز مطرح آمریکایی قصد داشته سهام واحد توسعه پوشیدنی های هوشمند خود را (که حدود ۲۰۰ کارمند دارد) به عنوان یک کمپانی مستقل به ارزش حدود ۳۵۰ میلیون دلار در بازار بورس عرضه کند، اما حالا به نظر می رسد سرمایه گذار مناسبی برای آن یافت نشده است.

اینتل نیز برای آن که محصولش به سرنوشت مشابه گوگل گلس دچار نشود، از همین حالا برنامه توسعه گجت مذکور را متوقف و تیم مرتبط با آن را منحل کرده است.

عینک هوشمند Vaunt با طراحی جالب خود فاقد دوربین برای ثبت عکس بود. با این حال قرار بود یک پروژکتور بسیار کم مصرف نور تک رنگی را به ابعاد ۱۵۰ × ۴۰۰ پیکسل روی شیشه عینک (و نه نمایشگری جداگانه) بیاندازد و اطلاعات از این طریق برای کاربر به نمایش دربیایند.

عینک هوشمند اینتل Vaunt

نکته جالب در مورد عینک هوشمند اینتل آن بود که تصاویر فقط وقتی در مقابل چشم کاربر به نمایش در می آمدند که او به نقطه ای خاص نگاه کند، بنابراین در حالت عادی هیچ چیزی دید او را -مثلاً برای رانندگی- محدود نمی کرد.

گرچه اینتل -دست کم فعلاً- از بازار پوشیدنی های هوشمند خارج شده، اما شرکت های بزرگی چون آمازون و اپل همچنان در حال توسعه محصولاتی مشابه هستند، گرچه شاید عینک تولیدی هیچ کدام از آنها به اندازه Vaunt اینتل جمع و جور و با ظاهری معمولی نباشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی