ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بریتانیایی‌های بزرگسال معتقدند اموجی‌ها، زبان انگلیسی را به قهقرا برده‌اند

یوتوب اخیرا تحقیقی را با نظرخواهی از ۲ هزار بریتانیایی بزرگسال (۱۶ تا ۶۵ سال) انجام داده و از آن‌ها در مورد وضعیت فعلی زبان انگلیسی پرسیده است. جالب اینکه ۹۴ درصد مشارکت کنندگان گفته‌اند ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

یوتوب اخیرا تحقیقی را با نظرخواهی از ۲ هزار بریتانیایی بزرگسال (۱۶ تا ۶۵ سال) انجام داده و از آن‌ها در مورد وضعیت فعلی زبان انگلیسی پرسیده است. جالب اینکه ۹۴ درصد مشارکت کنندگان گفته‌اند شاهد افول در استفاده صحیح از زبان بوده‌اند و از هر پنج نفر آن‌ها، چهار نفر گفته‌اند جوان‌ها عامل اصلی این اتفاق هستند.

اگرچه این عددها بسیار بالا به نظر می‌رسد اما تقریبا سه‌چهارم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، مکالمات و ارتباطات خود را وابسته به اموجی‌ها و ابزارهای تصحیح املا می‌دانند.

در خبری مرتبط با همین نظرخواهی عمومی، یکی از سخنگویان یوتوب در گفتگو با تلگراف گفته که نسبت به سال پیش ویدیوهای آموزش زبان انگلیسی رشد ۱۲۶ درصدی را تجربه کرده. اما آیا این بدان معنی است که مردم نسبت به فراگیری زبان انگلیسی و تکنیک‌های آن آگاه‌تر شده‌اند و قرار است به مبارزه با اموجی‌ها بروند؟

لوسی ارل که کانال یوتوبش به نام English with Lucy بیش از یک میلیون مشترک دارد می‌گوید: «مادامیکه ارتباطاتمان با تلفن و کامپیوترها افزایش می‌یابد، طبیعی است که زبانمان هم تغییر کند.»

او معتقد است که ارتباطات دیجیتال بهانه‌ای برای اشتباه صحبت کردن نیست و همه باید پایه‌های زبان و اصول آن را فرا گیرند. اموجی‌ها دیگر فقط شکلک‌های ساده بین مکالمات دوستانه نیست و موارد استفاده بسیاری پیدا کرده است.

اگرچه به طور کلی استفاده از اموجی‌ها ایرادی به همراه ندارد اما استفاده بیش از حد می‌تواند مشکلاتی را در ابعاد وسیع بیافریند. در هر حال، کودکان امروزی با این شکلک‌ها بزرگ می‌شوند و از کجا معلوم که روزی فرا نرسد تا در آن کودکان ساده‌ترین جملات را در زبان خود هم نفهمند؟ به هر روی، اموجی‌ها بیشترین سرعت رشد را در میان تمامی زبان‌ها طی تاریخ داشته‌اند.

به نظر شما اموجی‌ها تا چه حد روی زبان فارسی و به طور کل ارتباطات فردی تاثیر گذاشته‌اند و تجربه خودتان چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    زبان فارسی هم مثل زبان های دیگه داره تحت الشعاع این پیام رسانها و ارتباطات اینترنتی قرار می گیره.
    بدترین اتفاقی که توی زبان فارسی داره میفته غلطهای املایی هست که داره رایج میشه و خیلی هم عجیب هستند. یه سری حروف را از کلمات حذف می کنن و توی موارد دیگه حروفی مثل ع را الکی به کلمه می چسبونن. به نظر من باید حتماً فرهنگ سازی بشه در این زمینه

  • pine
    pine | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷

    هیچ باید و نبایدی وجود نداره.همونطور که زبان ها و فرهنگ ها در گذشته با توجه به نیاز و شرایط به وجود اومدن و شکل گرفتن در حالیکه قبل تر از اون هم به شکل متفاوتی بود.در اینده هم تغییر می کنه و کسی نمیتونه با زور باید و نباید کنه تا چیزی رو حفظ کنه

مطالب پیشنهادی