ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قانون General Data Protection Regulation فیسبوک حریم خصوصی
تکنولوژی

برای فرار از قوانین جدید اتحادیه اروپا، فیسبوک مدیریت کاربران این قاره را به آمریکا منتقل می کند

کمپانی فیسبوک برای آن که قوانین جدید و سختگیرانه حفظ حریم خصوصی افراد در اتحادیه اروپا شامل حالش نشود قصد دارد مدیریت بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر غیر آمریکایی (ساکنین کانادا و کشورهای اروپایی) را ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

کمپانی فیسبوک برای آن که قوانین جدید و سختگیرانه حفظ حریم خصوصی افراد در اتحادیه اروپا شامل حالش نشود قصد دارد مدیریت بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر غیر آمریکایی (ساکنین کانادا و کشورهای اروپایی) را از دفتر بین المللی خود در ایرلند به داخل آمریکا انتقال دهد.

قانون «General Data Protection Regulation» موسوم به «GDPR» قرار است از روز ۲۵ می (۴ خرداد) در سرتاسر اتحادیه اروپایی اعمال شود و به موجب آن استفاده از اطلاعات شخصی افراد در هر مورد و هر موقعیتی می بایست با کسب رضایت از آنها انجام شود و جریمه تخطی از قانون مذکور برابر با ۴ درصد از درآمد ناخالص کمپانی متخلف در طی یک سال خواهد بود.

قانون General Data Protection Regulation فیسبوک حریم خصوصی

حال با تصمیم جدید فیسبوک کاربران مورد اشاره تحت قوانین آسان تر آمریکا در زمینه حفظ حریم خصوصی قرار می گیرند و اتحادیه اروپایی نیز قادر به پیگرد این شرکت نخواهد بود، گرچه مارک زاکربرگ مدیرعامل بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا وعده داده که شرکت تحت مدیریتش به طور کامل به روح قانون GDPR پایبند خواهد بود.

اگرچه مقامات کمپانی تضمین داده اند که در اصل چیزی برای آن ۱.۵ میلیارد کاربر تغییر نخواهد کرد، اما برخی با این دیدگاه موافق نبوده و باور دارند با این اقدام امنیت حریم خصوصی افراد ضعیف تر از گذشته خواهد شد.

طبق شنیده ها شبکه اجتماعی شغل محور LinkedIn نیز قصد دارد طی اقدامی مشابه تا تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) مدیریت کاربران اروپایی خود را به دفتر مرکزی این شرکت در ایالات متحده انتقال دهد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چقدر سوختن بعضیا

  • yosof
    yosof | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷

    چرا میترسی برادر زاکربرگ؟! ای پسرخوب اسرائیل (به تعبیر نتانیاهو)
    شما که کاملا به کرامت بشری و حقوق انسانی پایبندی، خوب تن به قانونش هم میدادی.از چی میترسی برادرزاکربرگ؟!!
    پسرخوب اسرائیل (به تعبیرنتانیاهو)
    دیجیاتوجان،خواهشا خبر توییت جدید پاول خان رو هم کار کن.ببینیم ماله کشا و بادمجون دورقاب چینا که ازش قهرمان و قدیس و اسطوره ساختن،چطور میخوان ماله کشی کنن?

    • Mohamad al
      Mohamad al | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

      پاول دوروف هچ توییت جدیدی نکرده همین الان تو صفحش بودم اگه توییتر داری برو بخون به هرزه گفتنای بیخود شبکه خبر که معلوم نیست از کجاش درمیاره در مورد فیلم 300 و بی اساسه توجه نکن با مدرک پیش برو!!!

      • bghh popo
        bghh popo | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

        دوست عزیز مالک تلگرام در اینستا اینو بیان کرده
        https://www.instagram.com/p/BhwWI03l82y/

    • yosof
      yosof | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

      http://yon.ir/10OAA
      آقای jax (که بعنوان همکیش و هموطن برای من محترمه) پیام داده:«درود بر پاول دروف»
      دقت کن 79 لایک!!گرفته
      ایشون فقط یک مثال هست از ده ها مورد دیگه حمدو ثناهای پاول دوروف از طرف ایرانیهایی که چشمشون به رسانه دولتی انگلیس و آمریکا و ... هست.
      *خداییش من نمیخوام مسخره کنم.که اگه بخوام مسخره کنم خوب میتونم.اما خوب نیست تو این وضع که هممون گرفتاریم،دنبال تفرقه باشیم.

      1-بارهاگفتیم «أصالت منفعت» پایه اعتقادغربیها هست و سلطه و چپاول، در ذات انسان اینهاست.(از قدیم که آفریقا و آمریکا رو غارت کردن تا امروز).عاقبت دل بستن به غربیها همینه.
      2-غربیها با رسانه چه بلایی سرمن ایرانی آوردم که من باید چشم امیدم فقط به اونها باشه و اونها رو آرمانی و پرفکت بدوم.این Voa bbc ...نیوز وبقیه دارودسته کثیفترین سیاستهای استعماری رو دارن.یه سرچ ساده کن ببین چقدر دروغ میگن تا مغز ما رو شستشو بدن
      http://yon.ir/tU5SY
      http://yon.ir/8wHP3
      2-تا مطالعه و تحقیق نداشته باشیم عاقبت ما همینه.از این چاله به اون چاه و... مسیر بی انتها.آخرشم پشیمونی
      3-کمپین پشیمانیم هم مثل همین قضیه هست.هیاهو و داد و بیداد و رقص و آواز... آخرشم پشیمانیم. اردیبهشت 96 یک نفر کامنت زد که با همین روند، بازم دلار میره بالا.44 دیسلایک گرفت.این وضع غربگراهای ایرانی هست
      4-هیچ خارجی برای شما تره خوردنمیکنه.خودمون باید کشور خودمونو بسازیم.قبل از اون هم باید تفکرات و رفتارهای خودمون رو اصلاح کنیم.ببخشید طولانی شد

    • yosof
      yosof | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

      مشکل روشی که وجود داره بین مردم (همون بحث شرطی شدن در روانشناسی):
      طرف 4 تا مشکل از داخلیها دیده (حالا بماند که ریشه ها و عللش چیه وچطور میشه اون رو درست کرد و..)، از هر آنچه به نوعی وابسته و ذره ای رنگ و بوی داخلیها رو داره متنفر میشه. چه اون موضوع، درست باشه یا غلط
      * مشکل بزرگتری که در پی این مشکل هست:از داخلیها متنفر میشه و عاشق دشمن میشه! این خیلی مسخره هست، و عواقب وخیمی داره
      درحالی که مردم اصلا نباید حرفهای راست امثال ...نیوز و ... رو هم ببینن چه برسه به حرفهای فیک، چه برسه که بخوان باور کنن
      دشمن هم براحتی از این ضعف مردم سوء استفاده میکنه

مطالب پیشنهادی