ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Daisy ربات بازیافت کننده آیفون
تکنولوژی

نگاهی به عملکرد Daisy، ربات جدید بازیافت کننده آیفون ها [تماشا کنید]

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که اپل با کوهی از آیفون های معیوب و مستعملی که از کاربران جمع آوری شده چه کار می کند؟ پاسخ کوتاه به این پرسش یک ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که اپل با کوهی از آیفون های معیوب و مستعملی که از کاربران جمع آوری شده چه کار می کند؟ پاسخ کوتاه به این پرسش یک ربات بازیافت کننده پیشرفته به نام «Daisy» است.

وظیفه اصلی Daisy از هم گسستن آیفون های قدیمی، بازیافت برخی قطعات سالم قابل استفاده آنها و جداسازی مواد مختلف جهت بازیافت مجدد است. این ربات را اپل به تازگی و با ارتقای رباتی که پیش از این وظیفه بازیابی آیفون ها را به عهده داشت به تولید رسانده است.

ماشین مورد بحث می تواند ۹ مدل مختلف از نسل های گوناگون آیفون ها را بازیافت نماید و قادر است با سرعت ۲۰۰ دستگاه در ساعت موبایل های اپل را از صحنه روزگار محو نماید.

در کنار معرفی ربات Daisy، کمپانی اپل از یک برنامه جدید رونمایی کرده است که طی آن و تا یک ماه آینده هر آیفون خرابی که توسط کاربران تحویل اپل شود، مبلغی به عنوان کمک مالی به موسسات فعال در امور محیط زیستی اعطا می شود. ضمن این که فرد صاحب آیفون نیز هدیه ای را در قالب گیفت کارت دریافت خواهد کرد.

این تلاش های موبایل ساز بزرگ آمریکایی را باید در راستای اهداف طولانی مدت زیست محیطی این شرکت در نظر گرفت. لازم به یادآوری است که چندی پیش اپل اعلام کرد که معادل ۱۰۰ درصد از تمام انرژی مورد نیاز تمام تاسیسات خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی