ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

EMUI 9.0
تکنولوژی

هواوی: ما سال ها قبل در فکر تعبیه بریدگی بالای نمایشگر در موبایل ها بودیم

یکی از مقامات هواوی اخیراً در اظهار نظری جالب اعلام کرده است که ایده تعبیه بریدگی بالای نمایشگر چندین سال قبل به ذهن مهندسین این شرکت خطور کرده بود،‌ اما آن زمان شهامت لازم برای ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

یکی از مقامات هواوی اخیراً در اظهار نظری جالب اعلام کرده است که ایده تعبیه بریدگی بالای نمایشگر چندین سال قبل به ذهن مهندسین این شرکت خطور کرده بود،‌ اما آن زمان شهامت لازم برای عملی کردن این ایده وجود نداشت.

این صحبت ها را «لی چانگ ژو» مدیر بخش موبایل کمپانی چینی مطرح ساخته و گفته است که آنها سه یا چهار سال قبل در فکر تغییر نسبت تصویر نمایشگر موبایل ها از ۱۶:۹ سنتی به نسبتی جدید بوده اند تا بتوانند فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهند، اما در آن زمان نگران بازخورد منفی کاربران بودند. او در ادامه اذعان می کند که «محافظ کاری و احتیاط بیش از حد» هواوی سبب شد تا این ایده به نام کمپانی چینی به ثبت نرسد.

البته او وسواس بسیار مردم چین نسبت به تقارن ظاهری و متناسب نبودن بریدگی بالای نمایشگر با فرهنگ مردم این کشورها را به عناون دیگر دلیل مقامات هواوی در عملی نکردن ایده مورد بحث ذکر کرده است.

شکاف بالای نمایشگر هواوی p20

 

آقای چانگ ژو در ادامه از دلایل تغییر رویکرد این شرکت و عرضه موبایل های P20 با بریدگی بالای نمایشگر گفته است. او دلیل این کار را حضور محصولات شرکت متبوعش در بازارهای متنوع و نیاز آنها به تحت پوشش قرار دادن طیف گسترده تری از سلایق اعلام کرده است.

مرد نخست واحد موبایل کمپانی هواوی تاکید دارد که چنین اشتباهی دیگر هرگز تکرار نخواهد شد و این شرکت تلاش می کند در آینده با جسارت بیشتری با نوآوری های جدید برخورد کند. او برای اثبات این دعا به ترکیب رنگ منحصر به فرد بدنه پشتی موبایل های P20 موسوم به «Twilight» اشاره کرده و گفته است که در ابتدا تعداد قابل توجهی از مهندسین شرکت با چنین ایده غیر معمولی موافق نبودند اما در نهایت اجرای آن به تصویب رسید. استفاده از دوربین سه گانه در موبایل مورد بحث را نیز می توان از دیگر نمودهای این رویکرد جدید در نظر گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • salarafshari
    salarafshari | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بعد از نا رضایتی هایی که از آیفون ایکس برای وجود ناچ بالای صفحه،چرا هواوی هم این ناچ رو تکرار کرده؟
    1.ایجاد یک صفحه نمایش فول ویوو (full view): طراحی ناچ در سری P20 huawei دارای یک منطقه بزرگتر رو برای مشاهده تصاویر موجود در صفحه نمایش ایجاد میکنه ولی این ناچ کوچکتر و جذاب تر از رقبا است. نسبت بسیار بالای صفحه نمایش به بدنه گوشی و ناچ خیلی کوچکتر، تجربه مشاهده تصاویر همه جانبه، تجربه بازی با جذابین دوچندان، اطلاعات نمایش بیشتر و خواندن مطالب به صورت کارآمدتری برای کاربر ارائه می دهد.
    2.تجربه عکاسی تکرار نشدنی و خاص با این گوشی: وقتی کاربر با استفاده از گوشی های سری P20 huawei عکسی میگیره، انقدر عکس با کیفیت و با وضوح گرفته شده که هیچ تفاوتی با عکس گرفته شده با استفاده از دوربین پیشرفته عکاسی رو نداره. مشاهده این عکس با کیفیت به لطف داشتن این صفحه فول ویوو و لنز های چندگانه لایکا پشت قاب گوشی برای کاربر به وجود میاد

  • u kh
    u kh | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چی اون رنگ پشتش که از رو solar red HTC u11. کپی شده !!!الان مدعی شده هواوی که اونا جسارت داشتن این کار رو کردن???
    والا به خدا LG v10 و v20 و u ultra که نمایشگر دوم داشتن در حقیقت آغاز گر نمایشگر با نسبت 18:9 بودن و بریدگی نمایشگر داشتن که به جای وسط قرار گرفتن گوشه بود.

  • آریا
    آریا | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    همین هم باعث شده اپل بشه اپل و هواوی هم هواوی بمونه
    " جسارت"

  • FARDIN.?
    FARDIN.? | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    متاسفانه ما هنوز رو برند دعوا داریم مشکل اینه

  • FARDIN.?
    FARDIN.? | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مگه مالتو خورده مشکلت چیه تو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی