ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش بینی کاهش درآمد بزرگترین تامین کننده پردازنده برای آیفون ها در سال جاری

کمپانی TSMC در حال حاضر بزرگترین تامین کننده چیپ های پردازنده برای آیفون های اپل است. این شرکت در جدیدترین گزارش خود به سهامدارانش اعلام کرده است که احتمالاً درآمد کل شرکت در سال مالی پیش ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

کمپانی TSMC در حال حاضر بزرگترین تامین کننده چیپ های پردازنده برای آیفون های اپل است. این شرکت در جدیدترین گزارش خود به سهامدارانش اعلام کرده است که احتمالاً درآمد کل شرکت در سال مالی پیش رو کمتر از پیش بینی های قبلی خواهد بود.

البته گزارش جدید خالی از خبر خوش نیست. بر این اساس کمپانی تایوانی که علاوه بر اپل، تولید کننده چیپ برای کمپانی های مطرحی چون انویدیا و کوالکام نیز هست به سرمایه گذاران خود وعده افزایش ۲.۵ درصدی در درآمدهای کمپانی در نخستین سه ماهه سال ۲۰۱۸ را داده است. بدین ترتیب انتظار می رود این شرکت بتواند در دوره مذکور حدود ۳.۱ میلیارد دلار پول را روانه حساب های خود کند.

کاهش درآمدهای TSMC

یکی از مدیران ارشد TSMC پس از اعلام پیش بینی افت ۱۵ درصدی درآمدهای شرکت در سال مالی جاری دلیل اصلی این مسئله را استقبال ضعیف تر از حد انتظار بازار بزرگ چین نسبت به موبایل های پرچمدار عنوان کرده است. این بازار سال گذشته و برای نخستین بار شاهد افت فروش در حوزه تلفن های هوشمند بود. ضمن این که کمپانی های به نام از لحاظ قیمت گذاری و حاشیه سود به شکل فزاینده ای تحت فشار برندهای گمنام تر و موبایل های به شدت ارزان آنها قرار گرفته اند.

چیپ ساز تایوانی پیش بینی کرده که در سال ۲۰۱۸ تنها شاهد رشد ۸ درصدی در زمینه ارزش قراردادهای تولید چیپ های رده بالا برای کمپانی های موبایل ساز خواهد بود، در حالی که این رقم در گذشته چیزی حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته شده بود. لازم به ذکر است که حدود ۴۰ درصد از درآمدهای TSMC از طریق تولید چیپ های پرچمدار و به خصوص پردازنده ها برای آیفون های اپل تامین شده است.

در آخر هم بد نیست نگاهی به عملکرد مالی این تولید کننده نیمه هادی ها در آخرین سه ماهه سال ۲۰۱۷ داشته باشیم که در آن کمپانی به لطف عملکرد نسبتاً خوب شرکای موبایل سازش خواهد توانسته ردشدی نزدیک به ۱۲ درصدی را در درآمدهای خود نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ثبت برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی