ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: گرایش به برخی پیام رسان‌های داخلی 10 برابر شده است

از انتهای هفته گذشته دولتمردان، سازمان‌ها، نهادهای دولتی و غیر دولتی با هدف حمایت از پیام رسان‌های داخلی کانال‌های تلگرامی خود را بستند و به پیام رسان‌های داخلی پیوستند. دقیقا 11 مرداد ماه 96 بود ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۶

از انتهای هفته گذشته دولتمردان، سازمان‌ها، نهادهای دولتی و غیر دولتی با هدف حمایت از پیام رسان‌های داخلی کانال‌های تلگرامی خود را بستند و به پیام رسان‌های داخلی پیوستند.

دقیقا 11 مرداد ماه 96 بود که شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌‌ای برای ساماندهی به پیام‌رسان‌های داخلی و با هدف حمایت از‌‌ این پیام‌رسان‌ها به تصویب رساند.‌ که در یکی از مصوبات آن قرار  شد که استفاده نهادها و مؤسسات دولتی و عمو‌می‌ غیردولتی از پیام‌رسان‌های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری ممنوع شود.

در همین رابطه امروز «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات از افزایش 10 برابری گرایشات مردم به پیام رسان‌های داخلی داد و اعلام کرد:

«گزارش مدونی در مورد این موضوع و میزان انتقال داوطلبانه کانال‌ها در راستای حمایت از تولیدات داخلی از تلگرام به پیام رسان‌های داخلی تهیه خواهد شد. در صبح روزی که کانال مقام معظم رهبری از پیام رسان تلگرام خارج شد، در برخی از پیام رسان‌ها میزان ثبت نام نرخ ۱۰ برابری پیدا کرده است.»

البته این افزایش گرایشات می‌تواند بازخورد ارسال پیامک وزارت ارشاد به صاحبان برخی از کانال‌های تلگرامی باشد. با توجه به آماری که از سوی خود پیام رسان ها در هفته های گذشته منتشر شده، بیش از 5 میلیون نفر در این سرویس ها عضویت دارند اما امروز جهرمی به افزایش 10 برابری «گرایش» به آنها اشاره کرد و آمار دقیقی از تعداد کاربران آنها ارائه نداد.

جهرمی در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت، در پاسخ به فیلتر شدن تلگرام که دغدغه امروز کاربران ایرانی است، مسئولان فیلترینگ را مرجع پاسخگویی دانست و درباره حمایت‌های مالی دولت از پیام رسان‌های داخلی به این نکته اشاره کرد که ما منابع واحدی داریم و بر اساس قانون نمی‌توانیم منابع واحد را به صورت کوچک شده در اختیار همه قرار دهیم:

«برخی پیام رسان‌ها هستند که ادعا دارند می‌توانند این کار را انجام دهند تا بخشی از بازار را به دست بگیرند. این امر مطلوب است اما کشور نظام دارد و نظام قانون گذاری هم دارد. در این نظام در شورای عالی فضای مجازی در مصوبات ۳۶ و ۴۰ قانون گذاری شده است که بنابر مصوبه پیام‌رسان‌های مجاز را مرکز ملی فضای مجازی اعلام می‌کند به ما لیست پنج پیام رسان معرفی شده است.»

پیش از این «سید ابوالحسن فیروزآبادی»، دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر از اعطای وام 5 میلیارد تومانی بدون بهره، بدون ضمانت‌نامه سخت و با سفته برای‌ توسعه پیام‌رسان‌های بومی داده و گفته که 5 پیام رسان معتبر برای این امر در نظر گرفته شده‌اند که اسامی آنها بعدها ذکر خواهد شد. او معتقد است که می‌توان ظرف یک سال از انحصار و وابستگی پیام‌رسان‌های خارجی همچون تلگرام خارج شد.

اختصاص پهنای باند بیشتر به شبکه‌های پیام رسان خارجی یکی از مواردی است که مدیران پیام‌رسان‌های داخلی همیشه به آن انتقاد داشتند. منتها به عقیده جهرمی چنین انتقادی از مدیران بعید به نظر می‌رسد. به گفته وزیر ارتباطات، بیش از آن پهنای باندی که در اختیار پیام‌رسان‌های خارجی قرار گرفته، در اختیار پیام رسان داخلی گذاشته شده است: «البته شاید پنج درصد آن میزانی که به آنها تعلق دادیم هم تا امروز ازآن استفاده  نکردند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • aref
    aref | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    الان دیگه هر کی از ننه بابا قهر میکنه میاد پیام رسان میزنه,,,فقط 4 تاش تو این عکس هست???
    آخه مگه هر کدوم چه کار خاصی میکنن که هر کس باید 10 تاشو نصب کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی