ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهنمای خدمات الکترونیک: چگونه موبایل مسافری را رجیستر کنیم؟

آخرین مرحله از اجرای طرح رجیستری از امروز اول اردیبهشت ماه به منظور مبارزه با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه آغاز شد. در این طرح  صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌ و شناسه ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

آخرین مرحله از اجرای طرح رجیستری از امروز اول اردیبهشت ماه به منظور مبارزه با قاچاق گوشی‌های تلفن همراه آغاز شد. در این طرح  صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌ و شناسه آنها در سامانه اپراتوری ثبت شده باشد، فعال خواهند ماند و سایر گوشی‌هایی که به هر دلیل شناسه آنها در سامانه اپراتوری ثبت نشده باشد، پیامکی دریافت خواهند کرد که تنها یک ماه آینده به شبکه متصل خواهند بود.

بخشی از گوشی‌هایی که در شناسه آنها در  سامانه همتا ثبت نشده و در گروه رجیستر شده ها قرار ندارند، موبایل ‌هایی هستند که مسافران همراه خود به کشور وارد می‌کنند. بر اساس قوانین مسافران مجاز هستند با هر بار ورود به کشور تنها یک دستگاه تلفن همراه به خود بیاورند و از معافیت 80 دلاری بهره مند شوند و در صورت ورود بیش از یک گوشی باید شرایط و ضوابط خاص خود را رعایت کند.

البته برای استفاده از همان یک دستگاه و دریافت خدمات شبکه موبایلی ایران، باید گوشی خود را رجیستری کنند. در غیر این صورت مسافران فقط تا 30 روز پس از ورود به کشور امکان استفاده از آن را دارند و درصورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه تلفن همراه شخص مسافر نخواهد داشت.

سامانه ثبت شناسه گوشی‌ همراه مسافر ان در گمرک

در ابتدای اجرای طرح رجیستری، مسافران صرفاً در زمان ورود به کشور قادر به ثبت موبایل خود بودند اما اکنون این روند تغییر یافته و تا ۳۰ روز پس از ورود قادر به پرداخت عوارض مربوط به آن، و استفاده از تلفن همراه در شبکه موبایل کشور هستند.

بنابراین مسافران می‌توانند با آسودگی و البته کمتر از 30 روز بعد ورودشان به کشور به «سامانه اظهارنامه گمرگی تلفن همراه» مراجعه کرده و شناسه تلفن همراه خود را در آن ثبت کنند. در اولین صفحه مسافران باید کد IMEI خود را وارد کنند.

پس از آن باید برند و مدل تلفن همراه مسافر را در سایت وارد شود. همانطور که می‌بینید سایت گمرک به طور هوشمند، این مدل قدیمی را ۲۹۰ یورو قیمت گذاری کرده است که با استناد به آن هزینه گمرکی دستگاه محاسبه خواهد شد.

در مرحله بعدی باید مشخصات فردی مسافر مثل شماره تلفن همراه، کدملی و گذرنامه وارد شود. در ادامه مبلغ گمرکی مشخص می‌شود و مسافر باید از طریق همین سامانه آن را پرداخت کند.

«سامانه اظهارنامه گمرگی تلفن همراه» تنها مختص افرادی است که تلفن همراه خود را «به صورت مسافری» وارد کشور کرده‌اند. اگر شما هم جزو مسافرانی هستید که از طریق این سامانه مشخصات تلفن همراه خود را ثبت می‌کنید لازم است کد پیگیری و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت تلفن همراه، نزد خود نگه دارید.

پس از درخواست ثبت شناسه در این سامانه، گمرک جمهوری اسلامی ایران صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می‌کند و درصورت تائید، این اطلاعات را برای سامانه «همتا» ارسال می‌کند. بسیار دقت کنید تا اطلاعات را دقیق وارد کنید چراکه در صورت نادرست بودن اطلاعات وارد شده، نه تنها شناسه تلفن همراه ثبت نمی‌شود، بلکه وجه پرداختی نیز تحت هیچ شرایطی به شما بازگردانده نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Amin
    Mohammad Amin | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اومدن یه سرویس مزخرف رو راه اندازی کردند که جز گرفتن پول زور و عوارض از این کالا پر مصرف چیز دیگه رو به همراه نداره ، و از طرفی هم یه عده سودجو با بوجود آوردن انحصار قیمت یه موبایل 1000 دلاری رو به 6.500.000 تومان رسوندند ، و این در حالیکه دولت اعلام کرده نرخ دلار 4200 هست. ولی ظاهرا فقط در حد یه حرف توخالی بیش نیست

  • amin
    amin | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دو هفته است که تو این سایت کد IMEI گوشیم رو میزنم فایده نداره...

مطالب پیشنهادی