ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین با کمک هوش مصنوعی ۶ میلیارد سوسک در سال پرورش خواهد داد

شاید از نظر برخی کاربران سوسک‌ها، موجودات چندش آوری به نظر بیایند اما از این حشرات در ساخت فرآورده‌های دارویی استفاده‌های زیادی می‌شود. شاید به همین خاطر است که کشور چین قصد دارد در ساختمان ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

شاید از نظر برخی کاربران سوسک‌ها، موجودات چندش آوری به نظر بیایند اما از این حشرات در ساخت فرآورده‌های دارویی استفاده‌های زیادی می‌شود. شاید به همین خاطر است که کشور چین قصد دارد در ساختمان های مخصوصی، ۶ میلیارد سوسک پرورش دهد. قرار است از این سوسک‌ها در تولید یک معجون سلامتی استفاده شود که می‌تواند بیماری‌های تنفسی، معدوی  و ... را درمان کند.

به گزارش روزنامه‌های چینی، فضای اختصاص داده شده به این پروسه، ساختمانی چند طبقه به اندازه‌ی ۲ زمین ورزشی بوده که تمامی اتاق‌های آن قفسه بندی شده و در کنار این قفسه ها ظروفی حاوی آب و غذا قرار داده شده است.

این مکان‌ها در طول سال، گرم، مرطوب و تاریک خواهند بود تا سوسک‌های بتوانند در آن به راحتی زاد و ولد کرده و زنده بمانند. بدین وسیله این ساختمان‌ها به زندانی همیشگی برای سوسک‌ها بدل خواهند شد که قادرند همگی ‌آنها را از بدو تولد تا پایان زندگیشان نگه داشته و جمعشان کنند.

این توصیف‌ها صحنه‌ای از فیلم ماتریکس که در آن ماشین‌ها به پرورش انسان‌ها می‌پرداختند را در ذهن کاربران تداعی می‌کند.

قرار است در هر متر مربع از این ساختمان‌ها ۲۸ هزار سوسک زندگی کنند و وظیفه نگهداری، دریافت و تحلیل اطلاعات از این مکان‌ها بر عهده‌ی هوش مصنوعی خواهد بود.

اطلاعات دریافت شده از این ۶ میلیارد سوسک که به ۸۰ طبقه‌بندی مختلف تقسیم می‌شوند، بسیار مهم خواهند بود چرا که هم اکنون ۴۰ میلیون نفر در چین از سوسک‌های له شده برای معجون‌های سلامتی به خصوصی بهره می‌گیرند که شبیه به چای بوده و مزه‌ای مانند ماهی‌ شیرین شده دارند.

حال کارشناسان دو احتمال عجیب ناگوار برای پایان کار این ۶ میلیارد سوسک در نظر گرفته‌اند. آنها معتقدند که ممکن است پرورش این سوسک‌ها موجب شوند که حشرات یاد شده یک پله در سیر تکاملی‌شان بالاتر رفته و سوسک‌های عظیم الجسه به وجود بیاید. از طرف دیگر احتمال دارد این ۶ میلیون سوسک بتوانند از ساختمان های یاد شده فرار کنند و بلایی طبیعی را به وجود آورند که هردو این ادعا‌ها بیشتر به فیلم‌های علمی تخیلی شبیه است تا واقعیت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • MP3
    MP3 | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    در محیط کاملا جدید و متفاوت از محیط طبیعت، جهش ژنتیکی و به وجود آمدن انواع کاملا جدیدی از سوسکها کاملا محتمل است.
    به وجود آمدن سوسک های بزرگ با در دسترس بودن آب و غذای زیاد برای هر سوسک کاملا ممکن است، حتی در چند نسل اخیر انسان ها به خاطر تغذیه خوب، خیلی قد بلندتر شده ایم. در مورد سوسک ها که تولید مثل و تغییر نسل خیلی سریعتر اتفاق می افتد.

  • مجتبی سامری
    مجتبی سامری | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عاشق چینم
    چون مهندسای فوق خلاقی دارن:؛

  • ramtin rahnavard
    ramtin rahnavard | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    کاش جمعاوری کنه

  • nima
    nima | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    داداش حالمونو بهم زدی با این خبر علمیت?

  • فواد قبله
    فواد قبله | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بیان حموم خونه ی ما
    دوبرابر این مقدار سوسک هست توش ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی