ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی به دنبال افزودن قابلیت درک احساسات به دستیار مجازی است

دستیارهای مجازی شخصی از قبیل سیری، کورتانا و الکسا به صورت رباتیک اطلاعات را پردازش کرده و وظایف خود را انجام می دهند، حالا اما هواوی در حال توسعه نرم افزاری است که امکان تحلیل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

دستیارهای مجازی شخصی از قبیل سیری، کورتانا و الکسا به صورت رباتیک اطلاعات را پردازش کرده و وظایف خود را انجام می دهند، حالا اما هواوی در حال توسعه نرم افزاری است که امکان تحلیل احساس کاربر در این دستیارها را نیز فراهم می کند.

این کمپانی در سال 2013 از دستیار هوشمندی رونمایی کرد که روزانه 110 میلیون کاربر از آن استفاده می کنند و اکنون با بهره گیری از نرم افزارهای پیشرفته در پی اضافه کردن قابلیت درک عواطف و احساسات کاربر به آن است.

اواخر سال گذشته کمپانی تحقیقاتی Gartner اعلام کرد که هوش مصنوعی عاطفی برای تجزیه و تحلیل خلق و خوی افراد و پاسخ شخصی تر به آن در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. Annette Zimmerman، معاون این کمپانی در این باره می گوید:

درک دستیارهای شخصی از وضعیت عاطفی شما تا دو سال دیگر حتی بیشتر از خانواده تان خواهد بود.

این سیستم به لطف قابلیت شناسایی حالت چهره، تجزیه و تحلیل صدا و رفتار کاربر و دستیارهای مجازی می تواند زمینه دستورات دریافتی را درک کرده و متناسب با احساسات کاربر به آن واکنش نشان دهد. به گفته مسئولان Gartner دستیارهای مجازی با قابلیت شناسایی احساسات در خودروها و زمینه های مرتبط به بهداشت و درمان کارایی بالایی خواهند داشت. ماشین های برخوردار از این مزیت حالت روحی راننده از قبیل خستگی، اضطراب، خشم و حتی ناامیدی را درک کرده و خودرو را به صورتی ایمن تر کنترل می کنند. در زمینه بهداشت و سلامت نیز دستیار مجازی بهره مند از هوش مصنوعی عاطفی به صورت 24 ساعته بر سلامت ذهنی فرد نظارت کرده و در صورت بروز مشکل بلافاصله هشدارهای لازم را صادر می کند.

James Lu مسئول بخش مدیریت محصول هوش مصنوعی در هواوی تاکید می کند که کمپانی متبوعش به دنبال ارتقای دستیار مجازی به گونه ای است که مکالمه را تا حد نیاز ادامه دهد تا کاربر احساس تنهایی نکند. البته این امر مستلزم دستیاری است که از IQ و EQ بالا برخوردار باشد.

کایرین 970، جدیدترین چیپست هواوی به واحد پردازش عصبی اختصاصی مجهز است که تمام قابلیت های هوش مصنوعی را مدیریت می کند باید دید کمپانی چینی توانایی اضافه کردن قابلیت مذکور را به همین چیپست دارد یا باید به فکر تغییر ساختار آن باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی