ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ترامپ
تکنولوژی

دموکرات ها از نزدیکان ترامپ، روسیه و ویکی لیکس به اتهام هک سیستم ها و سرقت اطلاعات شکایت کردند

«کمیته ملی حزب دموکرات» آمریکا طی یک شکایت چند میلیون دلاری دولت روسیه، ویکی لیکس و افراد کلیدی کمپین دونالد ترامپ را به سرقت ده ها هزار ایمیل و دستکاری سامانه‌های رایانه‌ای برای فریبکاری متهم ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

«کمیته ملی حزب دموکرات» آمریکا طی یک شکایت چند میلیون دلاری دولت روسیه، ویکی لیکس و افراد کلیدی کمپین دونالد ترامپ را به سرقت ده ها هزار ایمیل و دستکاری سامانه‌های رایانه‌ای برای فریبکاری متهم کرده است.

در این دعوی قضایی 66 صفحه ای به 12 فعالیت غیرقانونی اشاره شده که اکثرا به اتهام نفوذ روسیه به سیستمهای کامپیوتری آمریکا، جمع آوری داده های مربوط به حزب دموکرات و همکاری با سازمان هایی از قبیل ویکی لیکس برای  انتشار آنها مربوط می شود.

بر این اساس رابط روسیه به مشاور ترامپ گفته که کرملین ده ها هزار ایمیل هک شده و موارد دیگری از این دست را در اختیار دارد که می تواند به رقیب او ضربه بزند.

تهیه کنندگان این سند ترامپ و وابستگان تجاری او را به همکاری با افراد با نفوذ در روسیه به منظور ضربه زدن به حزب دموکرات و هیلاری کلینتون متهم کرده و عقیده دارند که مجموعه این اقدامات خلاف قانون، توطئه ای موفق برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.ترامپاحتمالا یکی از افراد مورد نظر دموکرات ها پسر ارشد ترامپ است که پس از انتشار ده ها سند از ارتباط وی با ویکی لیکس توسط سایت «آتلانتیک» به ارتباط با مسئولان این سازمان اعتراف کرده بود.

این دعوی قضایی فعالیت های افراد و سازمان های دخیل در این توطئه را بر خلاف قوانین مرتبط به جرایم سازمان یافته دانسته و به دنبال دریافت میلیون ها دلار غرامت است.

«تام پرز»، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات دلیل شکایت این سازمان از دولت روسیه تا ویکی لیکس و مقامات دیگر را چنین توضیح  می دهد:

از نظر ما هیچ کس بالاتر از قانون نیست و برای مجازات افراد دخیل در فعالیت های غیرقانونی علیه حزب دموکرات و دموکراسی از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

دونالد ترامپ که معمولا نسبت به چنین اتهاماتی سریعا در توییتر واکنش نشان می دهد، تا کنون سکوت اختیار کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی