ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتولانچ
تکنولوژی

سازندگان بزرگترین هواپیمای دنیا از تاریخ پرواز آن خبر می دهند

کمپانی استراتولانچ در سی و چهارمین سمپوزیم فضایی اعلام کرد که بزرگترین هواپیمای تاریخ در تابستان سال جاری به پرواز در خواهد آمد. این هواپیمای غول پیکر که «استراتولانچ» نام دارد، با دو کابین مجزا، 226 تن ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

کمپانی استراتولانچ در سی و چهارمین سمپوزیم فضایی اعلام کرد که بزرگترین هواپیمای تاریخ در تابستان سال جاری به پرواز در خواهد آمد.

این هواپیمای غول پیکر که «استراتولانچ» نام دارد، با دو کابین مجزا، 226 تن وزن و برخورداری از بال هایی به طول 117 متر می تواند وزنی برابر با 590 تن را تحمل کند.

این غول فلزی قبلا دو تست موتورهای توربوفن و حرکت روی باند فرودگاه با سرعت 74 کیلومتر بر ساعت را با موفقیت پشت سر گذاشته و و پیش از پرواز نهایی در تابستان باید سه آزمایش دیگر را نیز طی کند. کمپانی طراح این هواپیما توسط یکی از بنیانگذاران مایکروسافت به نام پل آلن بنیانگذاری شده که به «مرد ایده پرداز» شهرت دارد.استراتولانچ

هدف اصلی در تست های آتی این است که سرعت استراتولانچ به ترتیب مرز 128 و 222 کیلومتر بر ساعت را که برای اوج گرفتن الزامی است، رد کند. از آنجایی که هواپیمای مذکور تست های قبلی را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشته و نیاز به انجام اصلاحات خاصی نداشته، مهندسان امیدوارند در تابستان آن را روانه آسمان کنند.

هدف اصلی از طراحی این پرنده، توسعه یک سکوی پرتاب در میان آسمان بوده است. به عبارت دیگر راکت های سبک و محموله هایی از قبیل ماهواره به میانه دو کابین استراتولانچ متصل می شوند، سپس خلبان هواپیما را تا ارتفاع مشخصی بالا برده و بار را رها می کند که نسبت به روش های فعلی بسیار مقرون به صرفه تر به نظر می رسد.

برنامه های این شرکت به همین جا ختم نمی شود و پس از موفقیت در مراحل اولیه، حمل سه موشک به صورت همزمان را در دستور کار خود قرار دهند. در صورت موفقیت استراتولانچ در پروازهای آزمایشی، «ادارهٔ هوانوردی فدرال آمریکا» FAA از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کرده و مجوزهای لازم را صادر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ولی بازم به پا an 225 نمیرسه

    • HasanHoseinPoor
      HasanHoseinPoor | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

      اون که غولی بود برا خودش هواپیما شاتل قطار رو حمل میکرد

مطالب پیشنهادی