ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

برداشت دوم: دوربین هواوی نوا 3e چه امکاناتی دارد؟

روی صحنه نمایشگاه IFA 2016 برلین بود که هواوی از دو موبایل نوا و نوا پلاس (بررسی دیجیاتو) پرده برداشت. این میان رده های جدید آمده بودند تا نیازهای اصلی کاربران جوان مثل دوربین با ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۰

روی صحنه نمایشگاه IFA 2016 برلین بود که هواوی از دو موبایل نوا و نوا پلاس (بررسی دیجیاتو) پرده برداشت. این میان رده های جدید آمده بودند تا نیازهای اصلی کاربران جوان مثل دوربین با کیفیت، طراحی زیبا و عمر باتری مناسب را با قیمت نه چندان بالا تامین کنند. طراحی سری اول به Nexus 6P (بررسی دیجیاتو) و Huawei P9 (بررسی دیجیاتو) شباهت داشت، اما شرکت چینی در نوا ۲ و نوا ۲ پلاس (بررسی دیجیاتو) ظاهر متفاوت تری را برای میان رده های جدید خود پیاده سازی کرد که ساده تر بود.

حالا با فاصله کمی بیشتر از ۲ سال شاهد معرفی Nova 3e هستیم که البته در برخی بازار ها با نام P20 Lite عرضه می شود و نسخه ارزان قیمت از پرچمدار اخیر هواوی به حساب می آید. شرکت چینی در نسل جدید باز هم طراحی را تغییر داد و به آنر 9 (بررسی دیجیاتو) نزدیک تر کرد. اما تمرکز اصلی در این نسخه بروزرسانی دوربین و بهبود عملکرد تصویربرداری دستگاه بود.

پیشتر در بررسی Nova 3e با ویژگی های دستگاه آشنا شدید. در این مطلب هم می خواهیم به طور خاص روی عملکرد دوربین تمرکز کنیم که یکی از ویژگی های مهم و اصلی در موبایل های سری نوا به حساب می آید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا ببینیم دوربین میان رده جدید هواوی برای خریداران چه در چنته دارد.

  • ویژگی های سخت افزاری دوربین نوا 3e:
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با پیکسل های ۱ میکرونی
  • مجهز به لنز واید با زاویه ۷۸ درجه و ضریب اف ۲.۰
  • دوربین اصلی دوگانه ۱۶+۲ مگاپیکسلی با پیکسل های ۱ میکرونی و ضریب اف ۲.۲
  • قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن Full HD و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه
  • حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت

رابط کاربری و امکانات

طراحی رابط کاربری دوربین نوا 3e مثل پرچمداران هواوی است، منهای بعضی از امکانات اختصاصی پرچمداران روز بازار مثل قابلیت ثبت ویدیوهای فوق آهسته.

در اپلیکیشن دوربین بعضی از امکانات برای دسترسی راحت در سمت چپ تصویر قرار دارند. عملکرد دکمه اول و آخر که مشخص است. وقتی دکمه دومی را فعال کنید، عکس ها در گالری شبیه یک فایل GIF ثبت می شوند. این ویژگی که Moving picture نام دارد چند لحظه قبل و بعد از فشار دادن شاتر را هم ثبت می کند.

البته امکان اشتراک گذاری این فایل های متحرک وجود ندارد و فقط می توانید آنها را با گالری خود گوشی مشاهده کنید. فایلی که برای اشتراک گذاری در اختیار شما قرار می گیرد تصویر همان لحظه ای است که دکمه شاتر را فشار داده اید.

دکمه ی بعدی حالت پرتره نامیده می شود و طبعاً برای عکاسی از چهره کاربرد دارد. وقتی این حالت فعال باشد، زمینه چهره را به شکل خودکار شناسایی کرده و محو می کند. علاوه بر این می توانید صورت سوژه را با ۱۰ درجه مختلف روتوش کنید. فقط توجه داشته باشید که روتوش بیش از اندازه صورت سوژه را مصنوعی می کند.

image

در نهایت به حالت Aperture می رسیم که به شما امکان می دهد زمینه ی تصویر را محو کنید یا محل دقیق فوکوس را مشخص نمایید. نکته ی جالب اینکه اگر این حالت را موقع عکاسی فعال کنید، حتی بعد از ثبت تصویر هم می توانید محل فوکوس را تغییر دهید.

image

برای استفاده از قابلیت های بیشتر کافی است در رابط کاربری از چپ به راست سوایپ کنید تا بقیه حالت های عکاسی هم ظاهر شوند.

گزینه های قابل انتخاب به شرح زیر هستند:

  • Photo: برای عکاسی روی حالت خودکار
  • Pro photo: عکاسی با تنظیمات دستی (ایزو تا ۳۲۰۰، سرعت شاتر از ۱/۴۰۰۰ ثانیه تا ۸ ثانیه، طراز سفیدی و...)
  • Video: برای فیلمبرداری روی حالت خودکار
  • Pro video: فیلمبرداری با تنظیمات دستی (طراز سفیدی، نوع فوکوس، نوردهی و...)
  • AR lens: برای اضافه کردن افکت های واقعیت افزوده به عکس ها
  • Light Painting: برای نقاشی با نور در تاریکی
  • Time-lapse: برای ضبط ویدیوهای موسوم به تایم لپس
  • Slow-mo: برای ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با رزولوشن ۶۴۰ در ۴۸۰ یا VGA و نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه
  • Filter: برای اضافه کردن فیلترهای رنگی به عکس به شکل زنده
  • Watermark: برای اضافه کردن واترمارک به عکس ها
  • Document scan: برای اسکن کردن مدارک
  • Good food: برای عکاسی از غذا

عکاسی در شرایط مختلف

هواوی در نسل جدید رزولوشن و عملکرد دوربین را بهبود داده و کیفیت عکس ها در نور روز حسابی راضی کننده است (در انتهای مطلب می توانید نمونه عکس های دوربین را در اندازه اصلی تماشا کنید).

 

در برش ۱۰۰ درصد از عکس بالا میزان جزئیات و نویز در مقایسه با میان رده های بازار به راحتی نمره قبولی را دریافت می کند.

در ویدیوهاهم  به لطف رزولوشن Full HD جزئیات کافی است و شاهد رنگ های زنده و دلپذیری هستیم. صدای محیط هم با وضوح عالی ثبت شده اما عدم وجود لرزشگیر هنگام حرکت کاملاً محسوس است.

وقتی روی حالت Pro photo عکاسی می کنید امکان دارد تنظیمات را اشتباه انجام دهید. گاهی اوقات دستگاه این موضوع را متوجه می شود و به شما پیشنهاد می کند تنظیمات انجام گرفته را به حالت پیش فرض برگرداند.

حالت Night یک ویژگی بسیار کاربردی است که در پرچمداران هواوی هم وجود دارد و مقدار نور عکس ها را در شب متحول می کند. آیا باور می کنید که هر ۲ عکس زیر در نور یکسان ثبت شده اند؟ فقط با این تفاوت که در عکس دوم با استفاده از حالت Night تا ۴ ثانیه به جذب نور ادامه دادیم.

image

البته باید توجه داشته باشید که استفاده از این حالت بدون ۳ پایه تقریباً غیر ممکن به حساب می آید چون کوچکترین لرزش دست شما حین جذب نور، نتیجه را خراب می کند، برخلاف پرچمداری مثل P20 Pro (بررسی دیجیاتو) که با لرزشگیر هوشمند خود به کاربر امکان استفاده از حالت Night بدون استفاده از ۳ پایه را می دهد.

اگر ۳ پایه داشته باشید استفاده از حالت Light Painting هم حسابی سرگرم کننده خواهد بود. در این حالت می توانید از نورهای متحرک برای نقاشی روی تصویر استفاده کنید. منبع نور شما می تواند چراغ خودروهای در حال حرکت باشد، یا فندکی که خودتان مقابل دوربین تکان می دهید.

و اما برای سلفی گرفتن در نور شب نمایشگر دستگاه به فلش تبدیل می شود و عکاسی در تاریکی مطلق را برای شما امکان پذیر می کند.

image

امکانات جدید

اما برخی از قابلیت ها هم جدید هستند، از جمله قابلیت اضافه کردن افکت های واقعیت افزوده به عکس ها که در همکاری با شرکتی به نام Pitu فراهم شده است.

این افکت ها برای ضبط ویدیو هم قابل اعمال هستند، اما بیشترشان بسیار کارتونی و کودکانه ساخته شده اند. بر همین اساس باید گفت حالت AR lens بیش از اینکه برای سرگرم کردن خود کاربر باشد، می تواند فرزند کاربر نوا 3e را ساعت ها سرگرم کند!

نکته ی جالب اینکه اگر حالت Beauty را فعال کنید، دستگاه موقع ضبط ویدیو هم می تواند چهره شما را به شکل خودکار روتوش کند. البته طبعاً عملکرد روتوش خودکار موقع فیلمبرداری و حین حرکت به اندازه عکاسی دقیق نیست. در این ویدیو ضمناً می توانید کیفیت فیلمبرداری دوربین جلوی دستگاه را هم مشاهده کنید.

یک قابلیت جدید دیگر هم امکان ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با نرم ۱۲۰ فریم در هر ثانیه به حساب می آید. این مقدار در مقایسه با پرچمدارانی که ۹۶۰ فریم در هر ثانیه ضبط می کنند چندان زیاد به نظر می رسد و رزولوشن VGA هم به معنای جزئیات نه چندان زیاد است.

در پایان از شما دعوت می کنیم برای آشنایی بیشتر با هواوی Nova 3e بررسی کامل دستگاه را هم اینجا مطالعه فرمایید.

  • قابلیت های دوربین نوا 3e در یک نگاه:
  • قابلیت ثبت پرتره هایی با زمینه محو
  • امکان روتوش خودکار چهره با ۱۰ درجه مختلف در ویدیو و عکس ها
  • امکان تغییر فوکوس بعد از عکاسی
  • امکان ثبت عکس هایی با نور بیشتر در شب روی حالت Night
  • امکان نقاشی با نور در شب
  • تبدیل صفحه نمایش به فلش برای گرفتن سلفی در تاریکی مطلق
  • امکان ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با رزولوشن پایین و نرخ فریم بالا
  • دارای حالت HDR (غیر خودکار)
  • تنظیمات دستی برای عکاسی و فیلمبرداری
  • قابلیت ثبت پانوراما، پانورامای ۳ بعدی از اجسام، تایم لپس، فیلتر های رنگی، اسکن مدارک و...
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • alifattahi31
    alifattahi31 | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بسیاری از قسمت­‌های Nova 3e، دست‌خوش تغییرات بزرگی شده‌­ که می‌تواند طرف­داران هوآوی را هیجان­‌زده کند و جدیدترین گوشی هوآوی را به محصولی متفاوت تبدیل کرده است. نمایشگری که با پنل­ LCD ساخته‌شده و فناوری به‌کاررفته در آن LTPS است. این نمایشگر رزولوشن بالایی در مقایسه با گوشی‌های قبلی دارد؛ به‌طوری‌که در اندازه‌ی 5.8اینچی‌اش، حدود 435 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. این اولین‌بار است که در گوشی‌های هوآوی نمایشگر تقریبا تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار لبه­‌های براق قاب اصلی، جلوه­‌ای لوکس به هوآوی Nova 3e ANE-LX1 بخشیده است. قاب پشتی هم از شیشه ساخته شده و براق است. این بدنه­‌ی زیبا در مقابل خط‌‌وخش مقاومت زیادی دارد. ویژگی دیگر مجهزشدن Nova 3e به حسگر اثرانگشت است. این فناوری خطوط انگشت شما را با استفاده از فناوری جدید شناسایی می­‌کند و تنها با لمس انگشت شما قفل گوشی را باز می­‌کند. دو دوربین که در یکی سنسور 16 مگاپیکسلی و در دیگری 2 مگاپیکسل است. دوربین سلفی هم به یک سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز شده است. قابلیت اتصال به شبکه­‌های 4G با سرعت دانلود 300 مگابایت بر ثانیه، بلوتوث نسخه­‌ی 4.2، نسخه­‌ی 8 از اندروید و از همه مهم‌تر حذف کلید خانه که به نظر هوآوی هم دیگر نیازی به آن نیست، از دیگر ویژگی­‌های جدید این گوشی هستند. از نظر سخت­‌افزاری هم این گوشی از تراشه­‌ی جدید HiSilicon Kirin 659 بهره می‌­برد که در آن پردازنده‌­ای هشت‌هسته‌ا‌ی و قدرتمند قرارگرفته تا بتواند علاوه‌بر کارهای معمول، از قابلیت­‌های جدید که هوآوی این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند.

  • sepehrkazemi
    sepehrkazemi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت‌تر و بهتر از آن چیزی است که برای یک میان رده انتظارش را دارید و علاوه بر کیفیت خوبش در کنار اندازه بزرگی که دارد برای مشاهده محتوا و به‌خصوص بازی کردن گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.پردازنده گوشی عملکرد بسیار قابل قبولی برای یک گوشی میان رده دارد.همانند دیگر گوشی‌های هوآوی که سنسور اثرانگشتشان در قاب پشتی است این سنسور علاوه بر باز کردن قفل صفحه می‌تواند در تعامل شما با گوشی به کمکتان بیاید. در بخش تنظیمات سنسور اثرانگشت بخش‌هایی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد علاوه بر اینکه از این سنسور برای باز کردن قفل صفحه استفاده می‌کنید برای کارهایی مانند پایین کشیدن پنل نوتیفیکیشن بار یا بستن آن، عکس گرفتن، پاسخ دادن به تماس‌ها و قطع کردن صدای آلارم استفاده کنید. نکته مهم در اینجا این است که برای انجام این کارها نیازی نیست تا از انگشتی که برای باز کردن قفل گوشی تعریف کرده‌اید استفاده کنید بلکه می‌توانید هر کدام از انگشتانتان را برای این کار به کار ببرید.

  • abtinkamrani
    abtinkamrani | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دوربینش برای یک گوشی میان رده واقعا خوبه !! دوربین سلفیش سنسور ۱۶ مگاپیکسلی داره که در مقایسه با مدل‌های قبلی، عکس های باکیفیت‌تری میندازه و زاویه‌ی دید بیشتری هم داره که فضای بیشتری رو پوشش میده در واقع دامنه‌ی دیدش ۷۸ درجه است و اندازه پیکسل‌های عکس هاش ۱.۰ میکرومتره که باعث میشه عکس هاش شفافتر باشه و جزئیات فوق‌العاده و رنگ‌هاش زنده تر باشه. دریچه‌ی دیافراگمش هم f/2.0 و فناوری لمس دوباره‌ی 3D داره که از هوش مصنوعی و شبیه‌سازی صورت استفاده میکنه تا بتونه نور و سایه عکس هارو تنظیم کنه.همین امکانات باعث میشه که سلفی های پرتره خیلی خوب و با کیفیتی بگیره. دوربین اصلی پشتی هم یک دوربین دوتایی با دو سنسور ۱۶ و ۲ مگاپیکسلیه با دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 و تصاویری با پیکسل‌هایی به سایز ۱.۱۲ میکرومتر می‌گیره. سنسورش جوری طراحی شده که نور و عمق تصویر بیشتریو تشخیص بده. سنسور ۲ مگاپیکسلی هم که برای ثبت تصاویری با پس‌زمینه‌ی مات یا به اصطلاح بوکه (Bokeh) است. عکاسی در نور کم هم که همیشه مشکل اصلی عکاسی با دوربین گوشی‌های هوشمندبود، در هوآوی Nova 3e و با استفاده از فناوری هوشمند نور LCD مشکلش رفع شده و کیفیت پایین و تصاویر دون دون به طور کلی از بین می‌ره. این فناوری طیف رنگی با ۱۱ درجه حرارت یا Temperature داره که برای توازن شدت نور در شرایط نوری مختلف استفاده می‌شه و که باعث می‌شه عکس هاش در هر شدت نوری همچنان شفاف و روشن باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی