ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آلایندگی بیش از حد؛ دلیل توقف فروش آئودی SQ5 در اروپا

شاید پیش از این نام تست WLTP به گوشتان رسیده باشد. این تست که برای سنجش مصرف سوخت و انتشار CO2 از اتومبیل های سواری و همچنین انتشار آلاینده های آنها صورت میگرد سالانه کمپانی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۲

شاید پیش از این نام تست WLTP به گوشتان رسیده باشد. این تست که برای سنجش مصرف سوخت و انتشار CO2 از اتومبیل های سواری و همچنین انتشار آلاینده های آنها صورت میگرد سالانه کمپانی های خودروسازی زیادی را به چالش کشیده و خودروهای معیوب آن ها را به دام می اندازد.

بعد از مدل بنزینی بی ام و سری 7، M3 و مرسدس آ ام گ V12 که مقررات سخت انتشار گازهای گلخانه ای فروش آن ها را با توقف موقت موجه کرد در تازه ترین اخبار جدیدترین قربانی این تست آئودی SQ5 معرفی شده است که سبب شده است آئودی موقتا مجبور شود فروش این خودرو را در اروپا متوقف کند.

خودروساز آلمانی ادعا می کند که این توقف تولید به دلیل در دسترس نبودن تمامی قطعات SQ5 برای تولید نمونه های کامل رخ داده است، اما مجله خودرویی Autocar، با نقل قول از منابع نزدیک به آئودی، می گوید که استانداردهای جدید انتشار گازهای گلخانه ای، این کمپانی را محبور به توقف فروش آئودی SQ5 در اروپا کرده است.

طرفداران این خودرو در قاره سبز اگر تمایل به داشتن یک نمونه از آن را دارند باید به نمایندگی های فروش مراجعه کرده و در صورت وجود موجودی در انبار این نمایندگی ها یکی از آن ها را خریداری کنند.

گفته می شود نمایندگی آئودی در بریتانیا تمامی قطعات SQ5 مدل 2018 را راهی بازار کرده و تنها تعداد محدودی از این مدل در انبار مرکزی آئودی باقی مانده است.

به این ترتیب مشتریانی از انگلستان که به دنبال سفارش دادن این وسیله نقلیه هستند می توانند با مرکز محلی آئودی تماس گرفته و از موجودی انبار مطلع شوند.

SQ5 تقریبا اسپرت ترین شاسی بلند خط تولید فعلی آئودی محسوب می شود. قوای محرکه این خودرو شامل یک موتور شش سیلندر توربوشارژ 3 لیتری بوده که می تواند 354 اسب بخار قدرت و 369 پوند گشتاور تولید کند.

این قدرت تولید شده توسط یک سیستم Quattro و یک گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک به تمامی چهار چرخ خودرو منتقل می شود. با کمک حداکثر قدرت تولیدی موتور، خودرو می تواند در 5.1 ثانیه از سرعت 0 کیلومتر به 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو به صورت الکتریکی محدود شده و به عدد 250 کیلومتر در ساعت رسیده است.

طبق اخبار شنیده شده، آئودی برای مطالعه بر روی WLTP، تطبیق SQ5 با استاندارد های جدید مخصوص انتشار گازهای گلخانه و اعمال تغییرات برای تهیه یک نسخه کامل خودرو به زمان بیشتری احتیاج دارد. گفته می شود این خودرو مجددا از اوایل ماه سپتامبر سال میلادی جاری وارد چرخه تولید خواهد شد.

از تجهیزاتی که در درون این شاسی بلند به چشم می خورد می توان به سانروف پانوراما، کیسه های هوای مخصوص جلو (مخصوص مسافر و راننده)، سر، قفسه سینه و پرده ای، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، ترمز (EBD)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (ASR)، ترمز الکترومکانیکی، سیستم ضدسرقت، سیستم تشخیص ترافیک INRIX XD، سیستم کمک پارک، سنسور باران، آئودی Care، ناوبری MMI، کنترل آب و هوای سه نقطه و ... اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی