ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

lamborghini-terzo-millennio
خودرو

لامبورگینی هم سرانجام خودروی هیبریدی و برقی می سازد

در زمان کنونی کمپانی ایتالیایی لامبورگینی روزهای بسیار خوبی را پشت سر می گذارد، زیرا هر دو مدل اونتادور و هوراکان فوق العاده محبوب بوده و از آمار فروش مناسبی برخودار هستند. اما با توجه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

در زمان کنونی کمپانی ایتالیایی لامبورگینی روزهای بسیار خوبی را پشت سر می گذارد، زیرا هر دو مدل اونتادور و هوراکان فوق العاده محبوب بوده و از آمار فروش مناسبی برخودار هستند. اما با توجه به حرکت روزافزون شرکت های مختلف به سمت اتومبیل های پاک برقی، بنظر می رسد این روند چندان ادامه دار نبوده و لامبورگینی نیز باید دیر یا زود با این جریان هم سو شود.

lamborghini huracan vs aventador

اخیرا آقای استفانو دومنیکالی مدیر عامل لامبورگینی تایید کرده که با بازنشسته شدن اونتادور و هوراکان، جانشینان آنها از پیشرانه هیبریدی شارژی (Plug in) بهره خواهند برد. وی در مصاحبه ای که با نشریه انگلیسی تاپ گیر داشته به این موضوع اشاره کرده و افزوده اونتادور و هوراکان به ترتیب تا 2020 و 2022 بر روی خط تولید باقی خواهند ماند.

Stefano-Domenicali-Lamborghini-F1

نکته جالب اینکه به رغم استفاده از فناوری هیبریدی، خبری از توربوشارژر در مدل های یاد شده نخواهد بود. آقای مائوریزیو رجیانی (Maurizio Reggiani) که سکاندار بخش فنی لامبورگینی است در این باره به تاپ گیر گفته:

تا وقتی که مدیریت بخش فنی بر عهده من باشد، اتومبیل های اسپرت ما موتور توربو نخواهند داشت. این مساله با شور و هیجان انسان در ارتباط است؛ اگر شور و هیجان را از شما بگیرند، دیگر شما چیزی نخواهید داشت. بزرگ ترین مساله در این راستا وزن و فضای کلی است. این درست که لامبورگینی هیبریدی ساکت خواهد بود، اما با فشردن پدال گاز موتور بیدار شده و غرش آن اندکی بعد به گوش خواهد رسید.

lamborghini-terzo-millennio (2)

اگر چه جایگزین های اونتادور و هوراکان هیبریدی خواهند بود، اما خوشبختانه موتورهای تنفس طبیعی V10 و V12 کماکان در یک نسل دیگر هر چند با حجمی احتمالا کمتر به حیات خود ادامه خواهند داد. آنطور که آقای دومنیکالی اشاره کرده لامبورگینی نیز سرانجام رو به تولید مدل های کاملا برقی می آورد، اما این اتفاق زودتر از سال 2026 رخ نخواهد داد.

lamborghini-terzo-millennio (5)

گفتنی است پیشتر نیز مشخص شده بود که لامبورگینی نسخه هیبریدی اوروس را در دست توسعه دارد و این شاسی بلند هیجان انگیز نخستین خودروی هیبریدی با نشان گاو خشمگین خواهد بود.

بد نیست اشاره کنیم نسخه بنزینی اوروس به یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو مجهز شده است. این موتور می تواند 641 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی