ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برندگان مسابقه عکاسی جهانی سونی در سال 2018 مشخص شدند

سونی برندگان مسابقه معتبر عکاسی جهانی (World Photography Awards) سال 2018 را اعلام کرده. امسال یازدهمین باری است که سونی این مسابقه عکاسی سالانه را برگزار می کند؛ مسابقه ای که در آن 320 هزار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

سونی برندگان مسابقه معتبر عکاسی جهانی (World Photography Awards) سال 2018 را اعلام کرده. امسال یازدهمین باری است که سونی این مسابقه عکاسی سالانه را برگزار می کند؛ مسابقه ای که در آن 320 هزار تصویر از عکاسان 200 کشور دنیا شرکت داده شده. جایزه برترین عکس، مبلغ 25 هزار دلار بوده. در ادامه به بررسی تصاویر برتر این مسابقه می پردازیم.

بهترین عکس سال

عکاس: Alys Tomlinson

این تصویر که توسط عکاس بریتانیایی Alys Tomlinson گرفته شده Ex-Voto یا نذر نام دارد و موفق شد جایزه نخست ۲۵۰۰۰ دلاری این رقابت عکاسی را از آن خود کند. هیئت ژوری ساخت بسیار زیبا، برتری تکنیکی و همچنین تصویرسازی زیبا از مراسم زیارت مسیحیان و اهدای قربانی و نذر برای قدرت بزرگ تر یعنی خداوند را عامل پیروزی این اثر در رقابت اعلام کردند.

 فضای باز: بلغارستان

عکاس: Veselin Atanasov

آغاز پاییز در پارک مرکزی بالکان در بلغارستان

عکاسی از عکاس جوان سال

عکاس: Megan Johnson

این تصویر در 22 اکتبر سال 2017 بر فراز صخره هایی نزدیک منزل عکاس و با آیفون 7 ثبت شده است.

عکس برتر عکاسان دانش آموز

عکاس: Samuel Bolduc

خالق این تصویر آن را اثری همانند شعر می داند و سعی داشته در آن به زیبایی آب های روی زمین و خرابی های به بار آمده توسط انسان بپردازد. در توضیحش آورده که پاره کردن کاغذ شکلی شبیه به امواج آب در رودخانه را پدید می آورد. همچنین می توان آن را به خرابی هایی تشبیه کرد که انسان عاملشان است. Bolduc برای ایجاد این تصویر ابتدا عکس مورد نظرش را روی کاغذ پرینت کرده و بعد از پاره کردنشان مجددا آنها را سرهم کرده تا مدلی سه بعدی از سوژه مد نظرش بسازد. در ادامه با استفاده از ترفندهای عکاسی سایه ای که در تصویر می بینید را به وجود آورده است.

معماری: ایتالیایی ها با ساختمان ها

عکاس: Gianmaria Gava

پروژه ساختمان ها در اصل تحقیقی درباره الگوی فرم های معماری بود. وقتی عناصر کاربردی حذف شد، سازه در ظاهر یک شکل هندسی پدیدار شد. این سازه غیر قابل سکونت به نظر می رسد و این سوال در ذهن ایجاد می شود که کاربرد و نحوه دسترسی به آن چگونه است.

خلاقیت: فرانسه با آلودگی سفید

عکاس: Florian Ruiz

عکاس این گونه توضیح می دهد: در یک چشم انداز برفی در ارتفاعات فوکوشیما درد پنهان پرتوها (ناشی از انفجار راکتور هسته ای فوکوشیما در سال 2011 در ژاپن) را ثبت کردم. با الهام از نقاشی های حکاکی ژاپنی، امید داشتم در مکانی که تشعشعات بیش از سایر قسمت ها متراکم شده بود از طبیعت دائماً در حال تغییر تصویری را ثبت کنم.

مسائل جاری و اخبار: زندگی در کمپ پناهجویان

عکاس: Mohd Samsul Mohd Said

در ۲۵ام اوت سال گذشته اقلیت مسلمان روهینگیایی در استان راخین میانمار هدف حمله نیروهای دولتی قرار گرفتند و ۱۲۵ هزار نفر از آنها ظرف دو هفته این ایالت را به مقصد بنگلادش ترک کردند. حالا شمار این مهاجران به ۴۰۰ هزار نفر رسیده و تصویری که مشاهده می کنید از کمپ ملوخلی در بنگلادش گرفته شده است.

منظره: طلای سفید در ایتالیا

عکاس: Luca Locatelli

در منطقه ای به نام آپوان آلپس ایتالیا صدها معدن سنگ مرمر وجود دارد که از زمان رم باستان مورد استخراج قرار گرفته اند و میکل آنژ پیکره تراش معروف ایتالیایی بسیاری از آثارش را با کمک مرمر این منطقه ساخته است. حالا به خاطر افزایش تقاضا از عربستان سعودی و دیگر کشورهای خاورمیانه کسب و کار این منطقه نیز رونق زیادی پیدا کرده و تصویری که مشاهده می کنید یکی از معادن آن را نشان می دهد.

طبیعت و حیات وحش: دیپ لند 

عکاس: Roselena Ramistella

Deepland نام سفری شخصی است که در آن خالق این تصویر سوار بر قاطر از مسیرهای مالرو در ایتالیا به روستاها و شهرهای مختلف سر می زند تا از نزدیک با زندگی روستاییان آشنا شده و نقشه ای تازه از مسیر های مالرو کشورش بسازد. در این کشور مدتی است که جوانان به خاطر اوضاع نامساعد مالی زندگی در شهر را رها کرده و برای دامداری و کشاورزی و ایجاد اقتصادی جدید به روستاها هجوم می آورند.

ورزش: بزکشی

عکاس: Balazs Gardi

بزکشی از جمله بازی های قدیمی و خشن در افغانستان است که در آن جمعیتی اسب سوار بر سر انتقال جسد یک بز به سمت هدف با یکدیگر می جنگند. ۱۶ سال از حمله آمریکا به افغانستان و نابودی تقریبی طالبان می گذرد و جنگ سالاران قدیم افغانستان برای دستیابی دوباره به قدرت و آزمایش توانشان به سراغ بزکشی رفته اند.

اشیاء بی جان: مرگ و زندگی

عکاس: ادگار مارتینز

این تصویر را ادگار ماتینز از دست نوشته ها و اسناد موجود در موسسه ملی پزشکی قانونی و علوم قضایی پرتغال گرفته که غالبا مربوط به افرادی می شود که دست به خودکشی زده اند. او در این تصویر یک سوال معرفت شناختی از مخاطبانش کرده: چه چیز باعث تمایل تصویری مستند از یک جسد یا صحنه جرم و دست نوشته هایی می شود که این صحنه ها را در نظرمان تداعی می کنند؟
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی