ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mercedes-Benz-AMG_GT63_S_4-Door-2019
خودرو

مصاحبه با رئیس مرسدس بنز AMG؛ عرضه GT4 برای غلبه بر پورشه پانامرا

با رونمایی از مرسدس AMG GT4 هواداران این شرکت دچار سردرگمی شده اند و این پرسش را مطرح می کنند که چرا AMG باید یک سدان 4 درب با شکل و ظاهر یک خودروی کوپه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

با رونمایی از مرسدس AMG GT4 هواداران این شرکت دچار سردرگمی شده اند و این پرسش را مطرح می کنند که چرا AMG باید یک سدان 4 درب با شکل و ظاهر یک خودروی کوپه بسازد.

این در حالی است که مرسدس CLS را دارد و دیگر نیازی به خودروی مشابه نبود. در حاشیه نمایشگاه نیویورک فرصتی دست داد تا با توبیاس مورس نفر اول بخش AMG شرکت مرسدس بنز هم صحبت شویم تا از او دلیل این کار را بپرسیم.

Mercedes-Benz-AMG_GT53_4-Door-2019

توبیاس می گوید:"مهم ترین دلیل ساخت GT 4 این است که مشتریان ما از  چنین خودرویی را از ما طلب کرده بودند. متوجه این مسئله شدیم  که اگر مشتریان ما چیزی فراتر از C63 و E63 بخواهند ما خودروی دیگری برای عرضه نداریم. در واقع CLS به خودی خود نمی توانست این بخش را پوشش دهد و ما عملا مشتریان خود را در این بخش از دست داده بودیم.

مورس دقیقا از نامی صحبت نمی کند اما پر واضح است که منظور او پورشه و مدل پانامرا این شرکت است. در واقع GT 4 همانند پانامرا یک سدان با طراحی ظاهری خشن و در بخش فنی در حد و اندازه یک خودروی اسپرت واقعی ظاهر می شود.

AMG GT چهار درب در واقع بر پایه پلت فرم ماژولار شرکت مرسدس بنز طراحی شده است. این پلت فرم در مدل  E63  واگن نیز استفاده شده است اما GT 4 درب، خودرویی کاملا متفاوت به نسبت دیگر محصولات این شرکت است و در بسیاری از زمینه ها اختلاف خود را نشان می دهد.

AMG تلاش بی وقفه ای را انجام داده تا جای ممکن تعلیق خودرو را سفت کند تا با یک محصول کاملا اسپرت طرف باشیم به همین دلیل ساب فریم عقب و جلوی خودرو کاملا متفاوت با دیگر سدان های مرسدس بنز است.

در بخش عقب مرسدس بنز از تعلیق با قابلیت فرمان دادن استفاده کرده است. این فن آوری اولین بار در مدل AMG GT R این شرکت استفاده و معرفی شده بود.

Mercedes-Benz-AMG_GT53_4-Door-2019-1280-08

در مدل 63 S این خودرو بیش از هر AMG دیگر قدرت تولید می کند. 630 اسب بخار از موتور4 لیتری تویین توربو V-8. این موتور در واقع همان موتوری است که مرسدس پیش تر در مدل GT R استفاده کرده بود که توانایی تولید 577 اسب بخار قدرت را داشت. اما AMG با تغییراتی همچون: ضریب احتراق، ارتقا سیستم خنک کننده و...توانسته چنین قدرتی را تولید کند.

Mercedes-Benz-AMG_GT63_S_4-Door-2019-1280-28

مورس می گوید که ما در اینجا با یک CLS تقویت شده طرف نیستیم، ما در بخش AMG با حس و حال متفاوت رانندگی و مهندسی طرف هستیم و به همین دلیل محصولات AMG خود را از نمونه های عادی جدا می سازد.

این مدل سطح جدیدی از لوکس گرایی را در یک خودروی اسپرت واقعی به معرض نمایش قرار می دهد و به همین دلیل مرسدس آن را به طور کلی مخصوص به این کار طراحی کرده است و هیولایی متفاوت به نسبت E63 این شرکت خواهد بود.

در هر صورت باید دید که آیا مرسدس با تولید این محصول به آن چه که می خواهد دست پیدا خواهد کرد و توانایی رقابت با پورشه پانامرا در نسخه های اسپرت را دارد یا خیر.

رقیب دیرینه این شرکت یعنی بی ام و نیز با رونمایی از کانسپت سری 8 گرن کوپه توجه های بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرد و به نوعی توانست بخشی از بار خبری که اطراف GT 4 به وجود آمده بود را به سمت خود جلب کند.

رقابت در این سگمنت با ورود مرسدس بنز و بی ام و قطعا داغ خواهد بود و باید دید که پورشه چه جوابی با نسل دوم پانامرا به هم وطن های خودش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی