ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تریپین
تکنولوژی

بررسی تریپین؛ اپلیکیشنی برای رزرو ویلا و اقامتگاه‌های محلی

بهار فصل مسافرت‌هاست و این روزها بسیاری از مردم به دنبال مناطق طبیعی و خوش آب و هوای کشور برای اقامت می‌گردند. اما متأسفانه اصلی که در بسیاری از این سفرها فراموش می‌شود، حفاظت از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

بهار فصل مسافرت‌هاست و این روزها بسیاری از مردم به دنبال مناطق طبیعی و خوش آب و هوای کشور برای اقامت می‌گردند. اما متأسفانه اصلی که در بسیاری از این سفرها فراموش می‌شود، حفاظت از محیط طبیعی است.

«بوم‌گردی» یا «اکوتوریسم» نگرشی است که در عین تشویق مردم به گشت و گذار در طبیعت به جنبه‌های دیگری مثل حفاظت از محیط زیست، پاسداری از بافت فرهنگی و ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی مناطق توریستی هم توجه دارد و به توسعه پایدار آن‌ها می‌اندیشد.

تریپین که امروز بررسی می‌کنیم هم ترویج بوم‌گردی را هدف اصلی خود قرار داده؛ سرویسی که میان شما و صاحبان خانه‌های ویلایی و اقامتگاه‌های محلی ایجاد ارتباط می‌کند تا بدون نیاز به واسطه و پیش از سفر، خانه دلخواهتان را رزرو کنید تا هم از بابت جا خاطرتان جمع باشد و هم به اقتصاد این مناطق و مردم آن کمک کرده باشید.

اگر چه تریپین هنوز کل کشور را پوشش نمی‌دهد، ولی در مناطق محبوب توریستی گزینه‌های زیاد و متنوعی پیش رو دارید و دست‌تان برای انتخاب کاملا باز است.

روند کار تریپین تفاوت زیادی با اپلیکیشن‌های رزرو هتل ندارد. یک صفحه جستجو پیش رویتان قرار گرفته تا در آن به دنبال اقامتگاه دلخواهتان بگردید و در شهرهای مختلف جا رزرو کنید. رابط کاربری ساده و در عین حال شکیل تریپین هم هر اطلاعاتی که در مورد یک اقامتگاه بخواهید را برایتان به نمایش می‌گذارد؛ از تصاویر محل اقامت و قیمت گرفته تا تعداد اتاق و سرویس خواب و پذیرایی و توضیحاتی که پیش از سفر باید آن‌ها را بدانید.

در حال حاضر، اقامتگاه‌های تریپین را می‌توانید با سه فیلتر جستجو کنید: بر اساس استان، تاریخ سفر و گنجایش نفرات. این فیلترها می‌توانند نتایج جستجو را برایتان تفکیک کرده و تا حدی زحمت جستجوی دستی را از دوش‌تان بردارند. اما آیا کافی هستند؟ شاید هنوز نه.

اقامتگاه‌های تریپین را می‌توانید با سه فیلتر جستجو کنید: بر اساس استان، تاریخ سفر و گنجایش نفرات

یقینا فیلترهایی مثل جستجو بر حسب قیمت، امتیاز کاربران و امکانات اقامتگاه می‌توانستند در تریپین باشند و تفکیک‌ نتایج را به سطح بالاتری برسانند که در نسخه فعلی اپ آن‌ها را نمی‌بینیم. همین کمبود فیلترهای کافی هم شاید باعث شود که بعضی نتایج از زیر دست‌تان در بروند و این به معنای محدود شدن حق انتخاب‌ شما خواهد بود. بنابراین شاید اضافه کردن فیلترهای جستجوی بیشتر در نسخه‌های بعدی تریپین بتواند این ضعف را به خوبی پوشش بدهد.

اما اگر فرض بگیریم که با همین سیستم جستجوی فعلی به اقامتگاه دلخواهتان رسیدید، اینجا یک مزیت بزرگ خواهید داشت: می‌توانید با میزبان از طریق چت درون‌برنامه‌ای تریپین صحبت کنید و پیش از سفر بهتر در جریان اوضاغ اقامتگاه قرار بگیرید. این موضوع برای رزرو اقامتگاه‌های روستایی که امکانات‌شان با اقامتگاه‌های شهری برابر نیست می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد که خوشبختانه تیم تریپین به خوبی به آن پرداخته‌اند.

پیش از رزرو جا می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد امکانات محل بدست بیاورید و حتی موقعیت تقریبی آن را هم روی نقشه ببینید. البته خوب بود که برای لوکیشن امکان مسیریابی هم وجود داشت که متأسفانه در نسخه فعلی تریپین دیده نمی‌شود.

تریپین با هر رزرو موفق توسط مسافر، از میزبانان حق سرویس یا همان پورسانت می‌گیرد و این تنها منبع درآمد اپلیکیشن محسوب می‌شود. در واقع روند کاری تریپین تفاوتی با واسطه‌های محلی ندارد که در شهر و روستاهای کوچک از طریق معرفی خانه و ویلا و ... به مسافران امرار معاش می‌کنند و اتفاقا همین موضوع پرسشی را بر می‌انگیزد: آیا تریپین با این کار بوم‌گردی را تقویت کرده یا بالعکس به نحوی کسب و کارهای کوچک محلی را از بین برده است؟

این سؤالی بود که «علیرضا کُردی داریان»، مدیر اجرایی تریپین در گفتگو با دیجیاتو به آن این‌گونه پاسخ می‌دهد:

با بررسی‌هایی که بر روی این گروه از کسب و کارها داشتیم متوجه شدیم که دسته‌ای از نوجوانان برای رفع نیازهای معیشتی وارد این دسته شغل‌های محلی می‌شوند که با توجه به نیاز به حضور طولانی مدت غالبا در ورودی شهرها،‌ به روند تحصیل آنها آسیب وارد شده و به دست ‌آوردن فرصت رشد را برای آنها سخت‌تر می‌کند. بنابراین ما قصد داریم که در صورت تمایل، واسطه‌‌های سنتی را نیز وارد مجموعه‌ی تریپین کنیم تا در کنار ایجاد منابع درآمد پایا، آنها را وارد فعالیت‌های ارزش‌آفرین‌تری مانند تهیه‌ی غذاهای محلی، راهنمایی و معرفی نقاط جذاب و ویژگی‌های خاص نزدیکی اقامتگاه‌ها، کمک در آماده‌سازی و نظافت واحد‌های اقامتی کارهایی از این دست کرده باشیم.

کردی در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید که از زمان راه اندازی تریپین تا امروز، به خاطر در پیش گرفتن این رویه هیچ اعتراضی از سوی محلی‌ها دریافت نکرده‌اند و در صورت موفقیت در جذب گردشگر داخلی، در آینده برای جذب توریست‌های خارجی هم برنامه‌هایی در دستور کار خود دارند.

پیش از رزرو هر محل، می‌توانید تاریخ ورود و خروج و تعداد افراد مسافر را برای میزبان‌تان مشخص کنید و پرداخت را به صورت آنلاین انجام بدهید. حتی پیش از سفر، امکان چت با فرد میزبان هم وجود دارد.

اما امنیت هم مسئله دیگری است که باید برای مخاطبین تریپین اهمیت داشته باشد. بالاتر گفتیم که پیش از رزرو اقامتگاه در تریپین می‌توانید تصاویر و موقعیت محل را مشاهده کنید و با میزبان در ارتباط باشید. اما آیا همین موارد به تنهایی می‌توانند معتمد بودن میزبان و امنیت اقامتگاه را برایتان مشخص کنند؟ کردی در پاسخ به این سؤال می‌گوید:

تریپین برای اضافه کردن هر میزبان و اقامتگاه او به مجموعه، دارای یک روند احراز صلاحیت است که بسته به ویژگی‌های هر مورد می‌تواند در یکی از سه حالت پذیرفته، نیازمند به بررسی بیشتر یا غیرقابل پذیرش واقع شود. چنانچه موردی در صف نیازمند به بررسی بیشتر قرار گیرد در فاصله‌ی زمانی حدود یک ماه از آن اقامتگاه بازدید حضوری به عمل می‌آید و مدارک سندی میزبان و اقامتگاه ایشان مورد بررسی و تطبیق قرار خواهند گرفت. از سوی دیگر پایش مستمر اقامتگاه‌ها را داریم که با تلاش‌های تیم پشتیبانی پیگیری می‌شود و نظرات مهمانانی که اقامتگاه‌های موجود در مجموعه استفاده کرده‌اند، نحوه‌ی پاسخگویی میزبانان، و تجربه‌ی سفرهای موفق و ناموفق به سمت هر اقامتگاه در میزان فعال نگه‌داشتن یا حتی غیرفعال کردن یک اقامتگاه در مجموعه بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

مطمئنا در کنار پیگیری خود تریپین، امکان نوشتن نظر قابل نمایش برای عموم هم می‌تواند گزینه خوبی باشد تا با مطالعه بازخوردها برای انتخاب بهترین اقامتگاه راحت‌تر تصمیم بگیرید، موضوعی که در نسخه فعلی تریپین دیده نمی‌شود. امیدواریم با انتشار یک‌ به‌روزرسانی، شاهد اضافه شدن این قابلیت هم به تریپین باشیم.

هنوز مدت زیادی از شروع به کار تریپین نگذشته و وجود این مشکلات و محدودیت‌ها در آن به عنوان یک استارتاپ نوپا طبیعی به نظر می‌رسد. مطمئنا با تلاش بیشتر اعضای تریپین برای برطرف کردن کم و کاستی‌ها، این مجموعه می‌تواند در آینده دست یاری‌دهنده‌ای برای ترویج گردشگری در کشورمان باشد که با توجه به وضعیت بد اقتصادی موجود، حالا بیشتر از همیشه اهمیت دارد.

تریپین رایگان است و می‌توانید به جز اپلیکیشن‌های آی او اس و اندروید، در نسخه تحت وب هم به آن دسترسی داشته باشید. بنابراین اگر در سفر آینده‌تان به دنبال اقامت در مناطق روستایی هستید، شاید بد نباشد که برای رزرو جا نیم نگاهی هم به تریپین داشته باشید.

تریپین | Tripinn

تریپین | Tripinn

سازنده: تیم تریپین قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 10.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    رقیب قوی تر جا افتاده تری هم داره؟

مطالب پیشنهادی