ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال حساب کاربری ویکی لیکس را مسدود کرد

یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای دیجیتال دنیا به نام «Coinbase» حساب کاربری ویکی لیکس را مسدود کرد و مسئولان این سایت هم در مقابل ساکت ننشسته اند. ویکی لیکس معمولا از طریق اعانه و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۳

یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای دیجیتال دنیا به نام «Coinbase» حساب کاربری ویکی لیکس را مسدود کرد و مسئولان این سایت هم در مقابل ساکت ننشسته اند.

ویکی لیکس معمولا از طریق اعانه و فروش تی شرت، ماگ و دیگر اجناس تبلیغاتی درآمدزایی کرده و بهای آنها را هم در قالب ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم دریافت می کند.

این سایت تا کنون از طریق یکی از صرافی های شناخته شده به نام Coinbase رمز پول ها را به ارزهای رایج تبدیل می کرد اما روز گذشته این صرافی به بهانه نقض قوانین مبادله ارزهای دیجیتال این سرویس، حساب کاربری ویکی لیکس را مسدود کردند.

این مرکز مبادله نمونه مشخصی از این نقض قوانین را ارائه نکرده اما آن را در راستای تبعیت از سازوکارهای «شبکه اجرایی جرایم مالی آمریکا» اعلام کرده است. مسئولان ویکی لیکس نیز در واکنش Coinbase را به پیروی از افراد ذی نفوذ دیگر متهم کرده و خواستار تحریم این صرافی از سوی کاربران شده اند.بیت کوینمسدود شدن حساب کاربری ویکی لیکس در Coinbase مانع از فروش اجناس در قبال ارزهای دیجتال نمی شود اما این سایت را در تبدیل کردن رمز پول ها به ارزهای معمولی با مشکل مواجه می کند.

ویکی لیکس تا قبل از سال 2010 از روش های معمولی پرداخت استفاده می کرد اما مسدود شدن حساب های آنها باعث شد که در این سال به استفاده از ارزهای دیجیتال روی بیاورند چرا که نمی توان به آسانی مانع از داد و ستد فرمت هایی نظیر بیت کوین و اتریوم شد.

سازمان های تنظیم مقررات دولتی تا کنون بارها نگرانی های خود در مورد احتمال سواستفاده از این ارزها را ابزار کرده اند. اگرچه هیچ از یک این ارگان ها به صورت مستقیم به ویکی لیکس اشاره نکرده اند، اما مسدود شدن حساب کاربری آنها در Coinbase احتمالا دلایل دیگری نیز داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی