ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح Bose برای ایرباد بیسیم با قابلیت خنک سازی

به تازگی اطلاعات پتنتی از کمپانی «Bose» منتشر شده که بر اساس آن امکان خنک سازی ایربادهای بیسیم فراهم می شود. این کمپانی آمریکایی که به تولید تجهیزات صوتی می پردازد، اخیراً گواهی ثبت پتنت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

به تازگی اطلاعات پتنتی از کمپانی «Bose» منتشر شده که بر اساس آن امکان خنک سازی ایربادهای بیسیم فراهم می شود.

این کمپانی آمریکایی که به تولید تجهیزات صوتی می پردازد، اخیراً گواهی ثبت پتنت یاد شده را از اداره پتنت و علائم تجاری آمریکا دریافت کرده. بر اساس تصاویر طرح های منتشر شده این ایربادها (هدفون هایی که هر گوشی آن به طور جداگانه و مستقل در گوش قرار می گیرد) قابلیت های مرتبط با تناسب اندام را ارائه می دهند.

پتنت هدفون ایرباد خنک شونده Bose

پتنت مورد بحث استفاده از الستومتر (پلیمری که قابلیت ارتجاعی بسیاری دارد) را برای ایربادها پیشنهاد می دهد. به عبارتی ماده ای که می تواند حالتش تغییر کند.

به طور دقیق تر می توان این گونه گفت که ایده، اشاره به ماده ای قرار گرفته داخل ایربادها دارد که در هنگامی که فعالیت های کاربر یا خود دستگاه منجر به گرم شدن بیش از حد شود، به مایع تبدیل می گردد تا به این طریق فرایند خنک سازی نرمه گوش آغاز گردد.

پتنت هدفون ایرباد خنک شونده Bose

بر اساس اطلاعاتی که در پتنت به آنها اشاره شده، میزان تجمع ماده مورد بحث در دماهای مختلف می تواند تغییر کند. به این ترتیب Bose می تواند هدفون های متنوعی را برای کاربران مختلف تولید کند تا بسته به بدن هر کاربر کارکرد متفاوتی داشته باشد.

این ماده که ظاهری ژل مانند دارد می تواند در بدنه و نیز سرگوشی هدفون ها به کار رود. Bose همچنین نمونه اولیه ای از این اختراع را تولید کرده و پیش از این برای ثبت اختراع خود به اداره پتنت و علائم تجاری آمریکا ارسال کرده است.

پتنت هدفون ایرباد خنک شونده Bose

درخواست ثبت پتنت مذکور مدت ها پیش از این که Bose به طور جدی وارد حوزه هدفون های ایرباد شود، ارائه شده بود. هنوز نمی توان با قطعیت گفت که این پتنت به تولید ایربادهای بهره مند از فناوری یاد شده منجر می شود یا خیر.

 

تماشا کنید: حقایقی در مورد استفاده از هدفون و تأثیر آن بر شنوایی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی