ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید گوگل انیمیشن را جایگزین عکس مخاطبین می‌کند

اخیراً پتنت جدیدی از شرکت گوگل بدست آمده که با بررسی آن متوجه می‌شویم قرار است قابلیت جدیدی به گجت‌های اندرویدی اضافه شود. در پتنت جدید گوگل اشاره شده که گوگل قصد دارد انیمیشن‌ها را ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اخیراً پتنت جدیدی از شرکت گوگل بدست آمده که با بررسی آن متوجه می‌شویم قرار است قابلیت جدیدی به گجت‌های اندرویدی اضافه شود. در پتنت جدید گوگل اشاره شده که گوگل قصد دارد انیمیشن‌ها را جایگزین تصویر پروفایل لیست مخاطبین کند که این ویژگی می‌تواند در شروع مکالمات تلفنی تاثیرات بامزه‌ای بگذارد.

پتنت اختصاص داده شده به این ویژگی که صرفاً زیبایی ظاهری می‌آفریند، یک روش به خصوص را توضیح می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان یک مشخصه‌ی کاربری انیمیشنی برای هر فرد ساخت. بدین ترتیب به هنگام برقراری تماس، کاربر خواهد توانست با دیدن انیمیشن یاد شده، به حالات چهره‌ برقرار کننده تماس آگاه شود.

روش کار بدین شکل است که برای مثال یکی از دوستانتان که نامش در لیست موبایل هوشمندتان ثبت شده، تصمیم می‌گیرد با شما تماس تلفنی برقرار کند. سیستم تعبیه شده در گوشی دوستتان پیش از برقراری ارتباط سعی می‌کند با استفاده از دوربین سلفی‌اش، تصاویری را ضبط کرده و آنها را به صورت یک گیف به شما نشان بدهد. از این انیمیشن می‌توان در برنامه‌ها و موقعیت‌های مختلف نظیر لیست مخاطبان، پیام‌رسانها و ... استفاده کرد.

گوگل پیش از این نیز به فکر تغییر مشخصه مخاطبین افتاده بود و در پتنت‌های قبلی‌اش هم اشاراتی به این مطالب کرده بود حتی یک ویژگی مشابه نیز در اپلیکیشن تماس ویدیویی خود یعنی گوگل دیو تعبیه کرده بود.

در این اپلیکشین، تلفن هوشمند مذکور سعی می‌کند تا پیش از برقراری تماس، یک محتوای ویدیوی را ارسال کند تا مخاطب متوجه بشود که چه کسی قصد دارد با او تماس برقرار کند. البته از این محتوا نمی‌توان به عنوان یک مشخصه‌ی جدا استفاده نمود، به همین دلیل است که این مسئله با پتنت جدید گوگل قدری تفاوت دارد.

کمپانی‌های مختلف همواره در حال ثبت پتنت های گوناگون هستند که در بسیاری از موارد، آنها عملی نشده و در حد یک ایده باقی می‌مانند. بنابراین بعید است در آینده‌ای نزدیک شاهد ظهور چنین ویژگی‌هایی در موبایل‌های اندرویدی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی