ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین اطلاعات از چری تیگو 8؛ محصول احتمالی مدیران خودرو برای سال آینده

کمپانی چری سال 1997 تاسیس و سال 1999 وارد صنعت خودروسازی شد و اولین محموله صادراتی خود را نیز در سال 2001 راهی بازارهای جهانی کرد. سال 2011 چین در حجم تولید هفتمین خودروساز بزرگ ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۶

کمپانی چری سال 1997 تاسیس و سال 1999 وارد صنعت خودروسازی شد و اولین محموله صادراتی خود را نیز در سال 2001 راهی بازارهای جهانی کرد. سال 2011 چین در حجم تولید هفتمین خودروساز بزرگ چین بود و با صادرات 25% از کل تولیدات خود، در آن سال بزرگترین صادرکننده خودروی سواری چین لقب گرفت.

حالا چری اولین تصاویر رندر شده از نمای داخلی خودروی تیگو 8 را منتشر کرده است. داشبورد این خودرو خلوت به نظر می ‌رسد و به همراه پشت آمپر دیجیتالی تعبیه شده، از کیفیت متریال بسیار خوبی بهره می ‌برد ولی صفحه نمایش لمسی اصلی چری تیگو 8 به خاطر کوچک بودنش شما را یاد محصولات فولکس واگن می‌ اندازد، مخصوصاً اگر بخواهید آن مانیتور را با محصولات جدید BYD از جمله تانگ مقایسه کنید، بسیار کوچک به نظر می‌ رسد.پشت آمپر دیجیتالی چری تیگو 8 مثل یک سفینه فضایی است! با یک کیلومتر شمار بزرگ در مرکز و دو نشانگر دایره ‌ای شکل دیگر در طرفین آن. فرمان خودرو و دکمه‌ های روی آن طراحی جدیدی ندارد و دقیقا همانی است که پیشتر بر روی چری تیگو 7 دیده بودیم. چری اندازه مانیتور این خودرو را هنوز فاش نکرده است، اما به نظر هم نمی‌ رسد بزرگتر از 8 اینچ باشد.

بر خلاف تیگو 5 جدید مدل 97 که یک مانیتور 10 اینچی داشت و کنترلر‌های تهویه اتوماتیک هوا به صورت دیجیتالی در آن قرار داشتند، در تیگو 8 به دلیل کوچک بودن نسبی صفحه نمایش، دکمه ‌های کنترل تهویه هوای اتوماتیک دوکاناله آن، به صورت جداگانه، پایین‌ تر از صفحه نمایش قرار داده شده ‌اند.


همچنین تیگو 8 در واقع اولین خودرو 7 نفره چری محسوب می شود و می تواند در نقش پرچمدار فعلی این کمپانی عرض اندام کند. پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ آن مشترک با مدل های آریزو 5 توربو و تیگو 7، 147 اسب بخار را همراه با 210 نیوتن‌متر گشتاور توسط یک گیربکس شش دنده دستی و یا شش دنده اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌ های جلو رهسپار می‌ کند. موتور این خودرو نسبتا آشناست و قبل از این در بسیاری از خودروهای چری استفاده شده است. به نظر می‌ رسد که قدرت 147 اسب بخار برای خودرویی با جثه چری تیگو 8 چشمگیر نیست. ولی از آنجایی که با اعداد و ارقام روی کاغذ نمی‌ توان در مورد توانایی ‌های حرکتی خودروها مطمئن نظر داد، باید تا سال آینده منتظر بمانیم و ببینیم که آیا چری تیگو 8 توسط مدیران خودرو در ایران رونمایی خواهد شد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تاسیس چری 1997 !
    تو گوگل بزن ایرانخودرو میده تاسیس 1962 سایپا هم 1966 !
    البته تقصیر اینا نیست! تقصیر منه بیشعوره که میرم از این بی همه چیزا ماشین میخرم ! تقصیر منه که وقتی ازم سو استفاده می کنند، از کیفیت ماشین کم می کنند به قیمتش اضافه می کنند عین خر سرم میندازم پایین میرم میخرم ! تقصیر منه نه هیچکس دیگه !

  • R@din
    R@din | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عجب پیشرفتی کردن دقیقا عین لگن سازای وطنی !!!

  • PooriaPT
    PooriaPT | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    نگارنده عزیز مقاله
    فرمون این خودرو چه شباهتی با فرمون تیگو ۷ داره که درج کردین "دقیقا همان فرمان نصب شده بر روی تیگو ۷ است" ؟!

  • یاسری
    یاسری | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    پیشرانه1.5لیتری!!!!!!هر چند توربو. ولی بازم برا شاسی بلند هفت نفره کمه

    • afshingm
      afshingm | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

      واسه آلودگی هواست برادر من ! همه شرکت های خودروسازی دنیا طبق برنامه محیط زیست سازمان ملل موظف به تولید خودروهایی با راندمان بالا و آلایندگی کمتر شدند؛ اعم از خودروهای برقی، هیبریدی، سوخت هیدروژن و توربو، اکثرشون برنامه دارند تا طی 10 الی 15 سال کلا خودرو های سوخت فسیلی رو بزارند کنار ! در مقابل همین هفته پیش از این تاریخ وزارت نفت اعلام کرد زخایر نفتی ایران تا 150 سال دیگه پایدار و قابل استخراجه ! همین خبر کافیه تا خودروساز ما هم با خیال راحت حداقل تا بیست سال دیگه پرایدیجات تولید کنه و به کشت و کشتار ادامه بده !

      • afshingm
        afshingm | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

        ذخایر

مطالب پیشنهادی